رافع در گفتگو با «نسیم آنلاین» برنامه‌های سازمان متبوع خود در هفته هلال احمر را تشریح کرد:

برپایی چادرهای سلامت در شهرها/ اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم

کدخبر: 2025107

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از افتتاح خانه‌های داوطلب و اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی داوطلبانه در هفته هلال احمر خبر داد.

دکتر فرح ناز رافع، در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» از راه اندازی چادرهای سلامت در محلات و مراکز پرتردد شهرها و مناطق محروم و کمتر برخوردار، خبر داد وافزود: در این چادرها مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری، آموزش های پیشگیرانه در برابر بیماری های شایع و اندازه گیری قند و فشارخون انجام می‌شود. همچنین پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در قالب کاروان‌های سلامت به مناطق دورافتاده روستایی و حاشیه ای رفته و به ارائه خدمات بهداشتی - درمانی خواهند پرداخت.

آغاز رسمی اجرای طرح سلامت یار در بیمارستان های پایلوت

وی ادامه داد: در هفته هلال احمر طرح سلامت یار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از بیمارستان های تهران به طور رسمی افتتاح می شود.

رییس سازمان داوطلبان گفت: با اجرای این طرح بیماران تنها و بی همراه بستری در بیمارستان ها که تمایل به استفاده از این طرح را دارند، می توانند از خدمات داوطلبان از جمله ارایه خدمات آگاهی بخشی، حمایت های روحی - روانی، کمک به بهداشت و جابجایی بیماران و ده ها خدمات غیر پزشکی و درمانی بهره مند می شوند.

همایش پیاده روی داوطلبان و آموزش های پیشگیرانه امدادی

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی در سراسر کشور و همایش پیاده روی داوطلبان با رویکرد حساس سازی مردم نسبت به حوزه سلامت و خود امدادی ، ارتقای سطح سواد برای مقابله با حوادث و بیماری ها و جلب حمایت مردمی و با هدف افزایش ارتباطات اجتماعی برای اجرای برنامه‌های سلامت محور را از دیگر برنامه‌های این سازمان‌ نام برد.

وی درخاتمه افزود: برگزاری نشست هم اندیشی سمن‌ها در مازندران، افتتاح خانه داوطلب در برخی شعب، غبارروبی مزار شهدا،دیدار با خانواده های معظم شهدا و شرکت در نماز عبادی- سیاسی جمعه از دیگر برنامه های داوطلبان در این هفته است.

ارسال نظر: