ده‌نمکی:

نگذارید از دینمان، از انقلابمان و از جنگمان یک تفکر سکولار بسازند

کدخبر: 2025174

مسعود ده‌نمکی گفت: نگذارید از دینمان، از انقلابمان، از جنگمان، یک تفکر سکولار بسازند؛ امام حسین (ع) قیامش سیاسی بود، قیام علیه حاکمیتی بود که داشت ارزش‌ را ضد ارزش و ضد ارزش‌ را ارزش معرفی می‌کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسعود ده‌نمکی شامگاه پنجشنبه در جمع معتکفان مسجد الزهرا (س) مشهد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: این بیانات بسیار مهم بود و تکلیفی که بر عهده جوانان گذاشتند را به‌خوبی تبیین کردند و فضا دقیقاً دارد مانند اول انقلاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های ابتدایی انقلاب پرتنش‌ترین دوران انقلاب بود. اختلاف، درگیری‌ و مسائل ایدئولوژیک مطرح بود و گروهک‌ها هر روز از بین جوانان پاکدل و دانش‌آموزان و جوانان نیرو جذب می‌کردند. و متأسفانه عده‌ای نیز‌ جذب این گروهک‌ و جریان‌ منحرف شدند.

کارگردان سینما افزود: ما نیز به‌عنوان کسانی که فکر می‌کردیم باید کاری کرد، به هر بهانه دنبال جذب جوانان، همسایگان و همکلاسی‌ ها بودیم البته اکنون شرایط بسیار سخت‌تر از آن دوران شده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که خواص انقلاب به دنبال خیانت و احداث بنای سقیفه جدید دارند باید حواسمان و حواستان باشد که در بزنگاه‌‌ها در کدام دایره قرار خواهیم گرفت. درست مانند همان امتحانی که ابتدای انقلاب خیلی‌‌ها در آن مردود شدند و رده پایین و بالا هم نداشت.

وی تأکید کرد: نگذارید از دینمان، از انقلابمان، از جنگمان، یک تفکر سکولار بسازند. امام حسین (ع) قیامش سیاسی بود، قیام علیه حاکمیتی بود که داشت ارزش‌ را ضد ارزش و ضد ارزش‌ را ارزش معرفی می‌کرد. قیام برای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، ببینید چطور جا می‌اندازند، هیئت ما سیاسی نیست، اعتکاف ما سیاسی نیست، عبادت ما سیاسی نیست.

این فعال فرهنگی ادامه داد: عبادتی که در پی آن اقدام علیه بی‌عدالتی و قیام علیه ظلم و دفاع از مظلوم نباشد، آن عبادت را شیطان چندین هزار سال داشته است. در روایت است که خدا می‌فرماید شیطان با این عبادت چند هزارساله در جهنم خواهد بود ولی بنده مؤمنم را به خاطر فقط دو رکعت نماز خالصانه به بهشت می‌برم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ جدید، بسیار سخت‌تر از جنگی است که در صدر اسلام و حتی دهه اول انقلاب خودمان داشتیم. جذابیت‌ گناه و معصیت برای همه فراهم‌شده که دل کندن از آن‌ها خیلی سخت‌تر از آن زمان است.

ده‌نمکی گفت: عاشورا برای همه مردم ما تکرار شد، شما تصور نکنید که عاشورا یک‌زمانی بود و تمام شد. امام (ره) می‌فرمود کشوری که 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون تفنگدار داشته باشد، ولی در تمام طول 8 سال دفاع مقدس، بیشتر از دو و سه میلیون نفر مشارکت مستقیم در جنگ نداشتند. یعنی اقلیتی جنگیدند تا اکثریتی زندگی کنند، بعد هم آن اکثریت از آن اقلیت طلبکار شدند.

کارگردان سینما ادامه داد: امام در پیام انتهای جنگ می‌فرمایند: امروز که قطعنامه را پذیرفتم، قبول این مسئله برای من از زهر کشنده‌تر است ولی راضی به رضای خدایم. این صحبت‌های امامی‌ است که می‌گفت اگر جنگ تا بیست سال دیگر هم ادامه پیدا کند ما آماده‌ایم. آن آدم‌‌هایی نیز که نامه‌ را به امام در آن زمان ‌نوشتند، اگر آدمی بدی نبودند اما مانند امام عاشورایی فکر نمی‌کردند.

وی در قالب توصیه‌ای به جوانان گفت: بچه حزب‌اللهی‌‌ها، باید در همه عرصه‌‌ها همچون مطبوعات و سینما از همدیگر دفاع کنند. بیشتر از روزنامه و نشریات، سعی کنید احادیث را بخوانید، مبانی اعتقادی خود را تقویت کنید و سعی کنید خود را بسازید.

ده‌نمکی در پایان خاطرنشان کرد: هرکدام از شما باید بلندگوی انقلاب و اسلام باشید، بلندگو بودن به حرف زدن نیست به عمل است.

ارسال نظر: