هشدار دوباره "چاووش اوغلو" به اتحادیه اروپا

کدخبر: 2025231

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر به اتحادیه اروپا درباره ضرورت پایبندی به تعهدات خود هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر به اتحادیه اروپا درباره ضرورت پایبندی به تعهدات خود هشدار داد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره هشدار اخیرش به اتحادیه اروپا گفت : این اظهارات من که اگر اتحادیه اروپا به قول خود پایبند نماند ، ترکیه نیز موافقتنامه پذیرفتن آوارگانی را که از کشورهای اروپایی اخراج می شوند و دیگر موافقتنامه های موجود میان دو طرف را لغو خواهد کرد ، یک تهدید نیست.

وی گفت : همه جناح ها در این باره اتفاق نظر دارند که ترکیه به مسئولیت خود در زمینه پذیرش آوارگان عمل کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر امور خارجه ترکیه گفت : با ادامه این روند ، اتحادیه اروپا اقداماتی را در زمینه بهانه تراشی آغاز کرد.

چاووش اوغلو تاکید کرد ، همه امور بد پیش نمی رود ، ترکیه به همه تعهدات خود درباره موافقتنامه که 18 مارس امضا شد ، عمل می کند اما برخی نواقص وجود دارد.

وی گفت :‌ اتحادیه اروپا درباره 3 میلیارد یورو که باید برای کمک به آوارگان سوری در ترکیه اختصاص یابد ، با کندی حرکت می کند. این موضوع شهروندان ما و سوری ها را دچار بدبینی می کند. اما آنچه من درباره لغو موافقتنامه بیان کردم یک تهدید نیست بلکه پاسخ به سوالی درباره شرایط احتمالی است.

چاووش اوغلو گفت : ما امیدواریم روند کنونی با مانعی مواجه نشود و همه با پایبندی به قولشان به اهدافمان دست یابیم.

وی گفت : هدف اصلی ما آن است که شهروندان ما بتوانند بدون دریافت روادید به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی گفت : ما کشوری نیستیم که برای نرنجاندن کشورهای دیگر به هر اشتباهی پاسخ مثبت دهیم. آمریکا نیز این موضوع را درک کرده است که ما شریک راهبردی و الگو هستیم اما ناگزیر نیستیم که در هر موضوعی با آمریکا هم عقیده باشیم.

چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات صلح سوریه در ژنو گفت : دور سوم مذاکرات آسان نیست. هیئت مذاکره کننده رژیم سوریه تلاش هایی را برای تضعیف روند مذاکرات آغاز کرده و روند کندتر شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره تهدیدهای گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش علیه ترکیه نیز گفت : یکی از مهم ترین اهداف این گروه آسیب زدن به ترکیه به عنوان کشوری است که به موثرترین شکل با داعش مبارزه می کند.

وی گفت : تدابیر ضروری در مرزهای ترکیه اتخاذ شده است و مسئله اصلی پاکسازی سوریه از داعش است.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان به حمایت از مخالفان میانه رو سوری ادامه خواهد داد ، گفت : ترکیه به گروه داعش که به علت حمایت ترکیه از مخالفان میانه رو سوری به ترکیه حمله می کند ، پاسخ لازم را داده است.

ارسال نظر: