نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

در نشست وین پیشرفت‌هایی در موضوع رفع تحریم‌های ایران حاصل شد

کدخبر: 2025290

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از پایان سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام گفت که پیشرفت‌هایی در موضوع رفع تحریم‌های ایران حاصل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ولادیمیر وارونکوف"، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه، بعد از پایان سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی «برجام» گفت که در پایان این جلسه پیشرفت‌هایی در موضوع رفع تحریم‌های ایران حاصل شده است.

وی که با ریانووستی گفت‌وگو می‌کرد در ادامه خاطرنشان کرد که حل و فصل کامل موضوع رفع تحریم‌های ایران زمان‌بر خواهد بود.

آقای «وارونکوف» گفت: «این یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امروز درباره آن بحث شد. می‌تونم بگویم که گفت‌وگوهای فشرده‌ای در این باره در جریان است و نشانه‌های آشکاری وجود دارد مبنی بر اینکه موضوع در حال پیشرفت است. اما این موضوعات، قطعاً بسیار پیچیده هستند و این فرایند، قدری زمان‌بر خواهد بود.»

در همین حال، حمید بعیدی‌نژاد، معاون وزیر خارجه ایران هم از تشکیل کارگروهی ویژه برای تضمین رفع تحریم‌های ایران در راستای تعهد گروه 1+5 تحت برجام خبر داده است.

شرکت‌های اروپایی، رسانه‌های غربی و مقامات غربی در ماه‌های گذشته اذعان کرده‌اند بانک‌های بین‌المللی از بیم نقض تحریم‌های رفع‌نشده آمریکا علیه ایران از انجام تراکنش‌های بانکی مربوط به قراردادهای تجاری ایران بیم دارند.

سومین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام که ظهر امروز (جمعه) با حضور هیات‌های ایران و ١+٥ در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد به کار خود پایان داد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند و قبل از آغاز این نشست هم در حدود یک ساعت به صورت دوجانبه گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر: