انتقاد سناتور آمریکایی از ادعای نتانیاهو درباره "جولان"

کدخبر: 2025365

بن کاردین سناتور ارشد دموکرات از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تعلق "جولان" به این رژیم انتقاد کرد و آن را با توجه به وضعیت سوریه بی‌موقع دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "بن کاردین" سناتور دموکرات و عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس سنای آمریکا در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص بلندی‌های جولان، آن را "بی‌موفع" توصیف کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» کاردین با توصیه به نتانیاهو برای تمرکز بیشتر بر سازش با فلسطینیان افزود: «سوریه در وضعیت جنگی قرار دارد، کل منطقه در آشوب بسر می‌برد.»

وی با انتقاد از ادعای حکومت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان گفت: «درحالی که جنگ در سوریه رخ داده، گمان نمی‌کنم اکنون زمان خوبی برای تشخیص آنچه که در شمال (فلسطین اشغالی) اتفاق می‌افتد، باشد.»

کاردین با تاکید بر اینکه نتانیاهو دارای دولتی نبوده که بتواند با کشور سوریه مذاکره کند، ادامه داد: «بسیار علاقمندم که شاهد فرایند صلح و توافق با کرانه باختری و غزه باشم. پیشرفت طرح دو دولتی برای من مهمترین فصل برای اسرائیل است.»

پیشتر جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ادعای نتانیاهو مبنی بر تعلق داشتن بلندی‌های جولان به اسرائیل را رد کرده و تاکید کرد ایالات متحده این منطقه را تحت حکومت این رژیم نمی‌داند.

ارسال نظر: