تحلیل روزنامه "فایننشیال تایمز؛

عربستان باعث کاهش قیمت نفت در جهان است

کدخبر: 2025371

نشریه فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به کاهش قیمت‌های نفت خام در پی اقدامات عربستان سعودی، از ظهور نیروهای جدیدی در این کشور خبر داد که پرونده نفتی را سیاسی کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: روزنامه "فایننشیال تایمز" در گزارش خود به بررسی وضعیت بازار نفت و جایگاه عربستان پرداخت نوشت: عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان اجازه داد که قیمت های جهانی نفت در طول دو سال اخیر زیر نظر علی النعیمی وزیر نفت سعودی کاهش یابد.

در این گزارش با عنوان "نیروهای جدید در عربستان در جنگ قیمت های نفت دخالت می کنند"، آمده است: شاهزادگان و نیروهای جدیدی در داخل خاندان حاکم سعودی وجود دارد که در سیاست عربستان درخصوص نفت دخالت می کنند و این وضعیت در نشست های اخیر دوحه درباره وضعیت بازار نفت و قیمت های آن واضح بود.

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت: عربستان به امضای توافقی با کشورهای اصلی تولید کننده نفت اعم از کشورهای عضو سازمان اوپک یا خارج از آن مثل روسیه نزدیک شده بود و همه آنها برای تلاش جهت مهار قیت های کاهشی نفت گردهم آمده بودند.

این روزنامه افزود: توافق بر این تاکید داشت که عربستان تولید روزانه نفت خود را در قالب گروه کشورهای حاضر در نشست دوحه کاهش دهد اما اندکی قبل از امضای توافقنامه، یک شاهزاده بارز سعودی اصرار کرد که ایران باید در هرگونه توافقنامه ای برای کاهش نفت مشارکت داشته باشد تا اینکه عربستان نیز در آن مشارکت کند و همین امر باعث برهم خوردن توافق و شکست کامل نشست شد.

به نوشته فایننشیال تایمز، "بارزترین چیز در نشست دوحه این است که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و فرزند 30 ساله شاه سعودی دست برتر را در سیاست های نفتی عربستان کسب کرده است تا حدی که حتی علی النعیمی کارشناس را نیز کنار گذاشت".

این روزنامه تصریح کرد: ورود این نیروهای جدید در سیاست نفتی عربستان در بازارهای جهانی نفت به هیچ وجه پیش بینی نمی شد؛ بازاری که قیمت های خام را زیر نظر دارد و درنتیجه این وضعیت، نمی توان پیش بینی کرد که در آینده چه روی خواهد داد.

ارسال نظر: