وزیر بهداشت در جمع مردم یزد:

مردم یزد گرفتار دیابت، اضافه وزن و چاقی و فشار خون بالا هستند

کدخبر: 2025626

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: مردم یزد گرفتار دیابت، اضافه وزن و چاقی و فشار خون بالا هستند که باید برای پیشگیری و گسترش بیشتر این بیماری‌ها چاره‌اندیشی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، شنبه شب در جمع مردم یزد در جشن سلامت که در سالن بزرگ وحدت برگزار شد، اظهار داشت: مردم یزد گرفتار دیابت، اضافه وزن و چاقی و فشار خون بالا هستند که باید برای پیشگیری و گسترش بیشتر این بیماری‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی عنوان کرد: تنها راه پیشگیری از دیابت و بیماری‌های غیرواگیردار دیگر، تغییر سبک زندگی، تحرک، ورزش و تغذیه مناسب است و امیدواریم مردم یزد به سمت تحرک بیشتر و تغذیه مناسب‌تر قدم بردارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تحرک و ورزش مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از بروز بیماری‌ها یا کاهش تبعات آن ایفا می‌کند و باید به این مسئله با دید جدی‌تری نگاه شود.

قاضی‌زاده هاشمی از مردم یزد خواست: برای صیانت از سلامت خود به صحنه بیایند و برای ارتقای سلامت و تغییر سبک زندگی و افزایش کیفیت زندگی، مشارکت جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر ورزش در برنامه روزانه مردم گنجانده شود و استانداردهای تغذیه توسط آنها رعایت شود به ویژه نمک، قند و چربی در کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار گیرد، شرایط سلامت جامعه تغییر می‌کند و شاخص‌های سلامت ارتقا می‌یابد.

قاضی‌زاده هاشمی، استفاده کمتر از قندها و چربی‌ها و استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها را نیز از موارد بسیار مهم تغذیه‌ای دانست و افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که در یزد میزان استفاده از سبزی و میوه کم است که این سبک تغذیه باید تغییر کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت گسترده مردم و استفاده از برنامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان، شاخص‌های سلامت ارتقا یابد و شاهد سلامت و سرزندگی در میان مردم باشیم.

در این مراسم که با جشن و برنامه‌های ویژه سلامت همراه بود، از احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد تجلیل شد.

ارسال نظر: