با حضور آیت‌الله تسخیری؛

کنفرانس "رهبران جوامع اسلامی اروپا" در کرواسی برگزار می‌شود

کدخبر: 2025716

به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در کرواسی، کنفرانسی با عنوان "رهبران جوامع اسلامی اروپا" با سخنرانی آیت‌الله محمدعلی تسخیری رئیس شورایعالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زاگرب برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی، کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا» هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، رؤسای جمهوری کرواسی، ترکیه و اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و همچنین، رهبران مذهبی جوامع سلامی در اروپا در شهر زاگرب برگزار می‌شود.

این کنفرانس از هفتم اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در محل پارلمان و مرکز تئاتر ملی شهر زاگرب برگزار خواهد شد.

دیدار و گفت‌وگو با زلاتکو حسن بگویچ، وزیر فرهنگ کرواسی و ملاقات با عزیز حسنویچ، رئیس مرکز اسلامی کرواسی و همچنین، نشست و گفت‌وگو با کاردینال اعظم کرواسی کاردینال از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده جهت حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری در کرواسی است که به همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده است.

همایش «نقش علم و دین در زندگی انسان» ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در شهر رییکا، اجرای ارکستر فلار مونیک کشورهای ترکیه، کرواسی و بوسنی در ۱۴ آذرماه، انتشار «دائرةالمعارف جامع مسلمانان کرواسی» و رونمایی از «تمبر یادبود» از برنامه‌های مراسم یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی در ماه‌های آینده خواهد بود.

قانون اساسی کرواسی در سال ۱۹۱۶ اسلام را به عنوان یکی از ادیان رسمی این کشور اروپایی پذیرفت.

ارسال نظر: