مسعود سلطانی فر خبر داد:

۶۰ بنای تاریخی کشور منتظر پیوستن به یونسکو

کدخبر: 2025774

‌رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از انتظار ۶۰ بنای تاریخی کشور در پیوستن به لیست سازمان جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه سفر به شهرستان قشم در جمع خبرنگاران، با اشاره به 11 هزار سال تمدن و حدود یک میلیون سایت و بنای تاریخی در ایران، اظهار کرد تاکنون فقط ۱۰۰ هزار بنای تاریخی شناسایی و ۳۲ هزار بنا ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خمیرمایه اقتصاد مقاومتی را استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی برای بکارگیری حداکثر توان داخلی برای توسعه و رفاه هموطنان عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر دسترسی جمهوری اسلامی به ذخیره گاز و نفت و نخستین ذخایر هیدروکربن جهان، خاطرنشان کرد: با وجود معادن فراوان، کمتر از 30 درصد از توان معدنی کشور استفاده می‌شود و با توجه به حجم اشتغال‌زایی حوزه گردشگری و بازگشت سرمایه سریع‌تر این حوزه، نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کشور در زمینه گردشگری بیان کرد: گردشگری در هر ۴ بخش فرهنگی- تاریخی، گردشگری و اقلیم، مذهبی و زیارت و گردشگری سلامت تقسیم‌بندی شده است.

وی با تاکید بر افزایش 12 درصدی ورود گردشگر به کشور گفت: این در حالی است که این نرخ در میان کشورهای دیگر حدود ۴ و شش دهم بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ورود هر گردشگر سبب درآمدزایی هزار و ۲۰۰ دلاری به یک کشور می‌شود.

سلطانی‌فر با اشاره به درآمد 8 میلیارد دلاری در زمینه گردشگری کشور اضافه کرد: سهم جمهوری اسلامی تا ۱۰ سال آینده باید به ۲۰ میلیون گردشگر با ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد برسد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش احداث هتل های چهار و پنج ستاره بیان کرد: باید علاوه بر افزایش کمّی، بهبود خدمات و کیفیت این هتل ها را در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹ بنای تاریخی کشور ثبت جهانی شده‌اند، بر ایجاد تخفیفات ویژه برای تورهای مسافرتی تاکید کرد و پخش شدن بازدید از اماکن تاریخی در طول سال بجز نوروز و مرداد و شهریورماه را خواستار شد.

در این سفر با حضور مسعود سلطانی‌فر، هتل چهار ستاره ارم قشم و هتل دو ستاره نخل هنگام در شهر قشم به بهره‌برداری رسید.

هتل ارم قشم با 250 تخت و هزینه بیش از 150 میلیارد ریال احداث شده است. با افزایش ظرفیت هتل‌های قشم، گنجایش تخت‌ها به ۴ هزار و ۸۰۰ تخت افزایش یافت. این هتل شامل سالن پذیرایی، سالن کودک و تعدادی سوئیت برای مهمانان است.

هتل دو ستاره نخل هنگام در زمینی به مساحت 280 متر مربع در 5 طبقه احداث شده است.این هتل ظرفیت ۶۵ تخت را دارد و برای احداث آن بیش از ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

منبع :ایسنا

ارسال نظر: