ایوبی در جمع خبرنگاران؛

برگزاری جشنواره فجر به شکل سابق یک تجربه شکست خورده ۳۰ ساله است

کدخبر: 2025813

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: در مدل برگزاری جشنواره فیلم فجر به شکل سابق نه هیچ کس از این میهمانان خارجی دیده می شوند و از آنها استفاده می شود و نه فیلم های خارجی شرکت کننده در این جشنواره دیده می شدند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه همایش "اکران فیلم خارجی؛ فرصت ها و تهدیدها برای سینمای ملی" در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: این اقدام که در دانشکده های ما مباحث جدی سینمای کشور بویژه سیاست گذاری های فرهنگی در رشته های مختلف خصوصا سینما که با حضور دانشجویان و اساتید مختلف برگزار می شود ، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: ما معمولا در مورد سینما و در مورد دولت حرف فراوان بر زبان می آوریم. اما پیرامون رابطه دولت ها با سینما و تصمیماتی که دولتمردان باید بگیرند کمتر صحبت به میان می آوریم. نتیجه هم این می شود که دولتمردان در تنهایی و یا در فضای ذهنی خود تصمیماتی را بگیرند که مطابق دستاوردهای علمی و نگاه های عالمانه نیست.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بنابر این من از برگزاری این همایش خیلی استقبال می کنم زیرا شاهد هستیم که موضوع "اکران فیلم خارجی؛ فرصت ها و تهدیدها برای سینمای ملی" که این همایش برای آن برگزار شده موضوع بسیار مهمی است.

ایوبی خاطرنشان کرد: نمایش فیلم خارجی در سینمای ایران مسئله ای است که ما باید هرچه زودتر تکلیف خود را با آن روشن کنیم. زیرا به هرحال فیلم خارجی در ایران دیده و نمایش داده می شود. از آن طرف هم دائما از صدا و سیمای ایران هم فیلم های خارجی نمایش می دهند.

وی اضافه کرد: بر این اساس این موضوع که فیلم های خارجی را بر پرده سینما دیده و یا اینکه چگونه می توان فیلم های خارجی را بر روی پرده های سینما آورد که نه تنها سینمای ملی آسیب نبیند بلکه موجب رشد اقتصاد سینما و تقویت سینمای ملی شود موضوع اصلی این همایش است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در ابتدا در خصوص برگزاری جشنواره فیلم های خارجی نیز همه اعتقاد داشتند که به دلیل نیاز به سانسورهای متعدد نمی شود فیلم های خارجی را در ایران نمایش داد. اما در سال گذشته و هم در امسال شاهد هستیم که فیلم های فراوانی وجود دارد که می توان آنها را در این جشنواره ها شرکت و نمایش داد.

ایوبی پیرامون برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در سخنانی، گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر خیلی خوب، مناسب و مفید برگزار شده است. بر این اساس تا امروز با اکثر میهمانان و شرکت کنندگان در این جشنواره صحبت کرده ام که آنها از نحوه و فضای برگزاری این جشنواره بسیار راضی بودند.

وی افزود: نکته مهم دیگر اینکه این جشنواره کاملا حرفه ای و تخصصی در حال برگزاری است و تمامی استاندارد‌های لازم در برگزاری آن لحاظ و درنظر گرفته شده است. همچنین کشورهای منطقه و جهان اسلام حضور بسیار خوبی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر دارند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: برگزاری همزمان جشنواره های بین الملل و ملی فجر یک تجربه شکست خورده 30 ساله است. زیرا در این همزمانی نه هیچ کس از این میهمانان خارجی دیده می شوند و از آنها استفاده می شود و نه فیلم های خارجی شرکت کننده در این جشنواره دیده می شدند.

ایوبی در پایان تصریح کرد: جداسازی جشنواره جهانی فیلم فجر از بخش ملی آن امری قطعی و مسلم است و در آن هیچ تردیدی نیست.

ارسال نظر: