مدیرعامل باشگاه مدیران موفق:

کشور هنوز فضای پویایی و رشد فعالیت در بخش خصوصی را درک نکرده است

کدخبر: 2025850

مدیرعامل باشگاه مدیران موفق گفت: بنده فکر می‌کنم کشور ما هنوز فضای پویایی و رشد فعالیت بخش خصوصی را درک نکرده است و باید گفت که اگر امروز کشور ژاپن رشد کرده به این دلیل است که اقتصاد آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی پاکزادیان مقدم درباره اهداف برگزاری کنفرانس‌های آموزشی مدیریت و اقتصاد در دوران پساتحریم، گفت: با توجه به‌ضرورت اجرای سیاست‌های صحیح بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی که طبق نظر مقام معظم رهبری، امسال هم به همین نام مزین شده است باید تلاش کنیم در برنامه‌هایی که تحت عنوان کنفرانس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مرتبط با کسب‌وکار و اقتصاد برگزار می‌شود، نیت خیرخواهانه و مدبرانه‌ای را در جهت کار و کاربردی بودن عناوین گفته‌شده در این کنفرانس‌ها در معرض استفاده عموم و به‌کارگیری امور کسب‌وکارها قرار دهیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه فضای کشور ما به دلیل اینکه در دوران تحریم‌های ظالمانه، فضای رقابتی را کمتر تجربه کرده است امروز شاهد هستیم که حتی بسیاری از افرادی که در حوزه‌های این‌چنینی مشغول به کار هستند کدورت‌ها و عقده‌های ذهنی و عینی خودشان را که نشات گرفته از همان دوران عدم رقابتی است به کسب‌وکارهای بخش خصوصی نیز منتقل کرده و می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه مدیران موفق که یکی از برگزارکنندگان همایش‌های تخصصی مدیریتی و اقتصاد است با طرح این پرسش که چرا هیچ‌یکی از نهادها و ارگان‌ها دولتی مرتبط نه‌تنها حامی این‌گونه برنامه‌ها نیستند و کاملاً سیاست بی‌تفاوتی را اتخاذ کردند گفت: نکته جالب اینجاست که آن‌ها درعین‌حال انتظار دارند بخش خصوصی به‌عنوان موتور محرک اقتصاد در دوران پسابرجام عمل کند.

پاکزادیان مقدم ادامه داد: چندی پیش برای آوردن بیل گیتس به ایران برای یکی از کنفرانس‌ها و برنامه‌های پیش رو مذاکرات اولیه وقطعی خود را انجام دادیم ولی متأسفانه برخی سعی کردند با عنادورزی این حرف را به تمسخر بگیرند و حالا سؤال بنده از وزیر محترم امور خارجه این است که مگر غیر از این است که در دنیای امروز فضای علم و فرهنگ به درگیر کردن دعواها و نفاق‌های سیاسی نباید کشیده شود که اگر کشیده شود چگونه انتظار داریم دانشگاه‌های کارآمدی داشته باشیم؟!

وی ادامه داد: چطور می‌توانیم بپذیریم اساتید دانشگاه‌های ما بدون تجربه فضای عملیاتی و رقابتی، جریان سیال انتقال علم و عمل به دانشجویان این دوره باشند؟

مدیرعامل باشگاه مدیران موفق گفت: امروز یکی از روزنامه‌های کشور به خودش اجازه می‌دهد که تیتری را انتشار داده و عناوین کذب و سخیف و برگرفته از فضای اینستاگرامی را بدون هیچ خلاقیتی در آن به‌کاربرده و یک مجموعه را در بخش خصوصی زیرسوال ببرد!

ارسال نظر: