معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد:

سوء استفاده کارفرمایان از امتیازات مادری زنان شاغل

کدخبر: 2026286

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امتیازاتی که قانونگذار به حکم مادر بودن برای زنان قائل شده، به دستاویز کارفرمایان تبدیل شده تا تمایلی به جذب زنان نداشته باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شهیندخت مولاوردی در همایش «زنان، کار و توسعه اجتماعی» که با هدف گرامیداشت مقام زنان کارگر برگزار ‌شد، افزود: زنان همواره الگویی از تعهد، کار و تلاش هستند که با وجود عدم دست یافتن به تمکنی که شایسته آن هستند، هیچگاه دست از تلاش برنداشتند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنان همواره در دوران جنگ، سازندگی و تحریم‌ها دوشادوش مردان با سختکوشی در مسیر پیشرفت کشور نقش اساسی ایفا کرده‌اند، تصریح کرد: در کنار همه دغدغه‌هایی که در مسیر اشتغال در جامعه وجود دارد، بخشی از مشکلات هستند که فقط زن‌ها با آن درگیرند.

مولاوردی اظهار داشت: متأسفانه اجرای نادرست قانون و یا امتیازاتی که قانونگذار به حکم مادر بودن برای زنان قائل شده است، به دستاویزی برای کارفرمایان تبدیل کرده تا تمایلی به جذب زنان نداشته باشند، لذا ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر، فکری برای این مشکل شود تا زنانی که سرپرست خانوار هستند یا کمک جدی در تأمین معاش خانواده می‌کنند، بیش از این دچار مشکل نشوند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: امیدواریم روندی که در بهبودی فضای کسب و کار با اجرای برجام شروع شده است، ادامه یابد و بر همین اساس کارگران و بویژه زنان کارگر از گروه‌های اصلی هستند که از وضعیت جدید، بیشتر منتفع خواهند شد.

مولاوردی در ادامه به تدوین یک بسته حمایتی برای گروه‌های مختلف زنان با همکاری این معاونت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهایی و اجرایی شدن نظام جامع تأمین اجتماعی و سند جامع حمایتی از زنان با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به عنوان اقداماتی خبر داد که معاونت تحت مدیریت وی برای بهبود و ارتقاء سیاست‌های حمایتی دولت از زنان پیگیر نهایی و اجرایی شدن آنهاست.

ارسال نظر: