سوئیفت هک شد

کدخبر: 2026330

گروه سوئیفت افشا کرد سرقت ۸۱ میلیون دلاری اخیر از این شبکه، بخشی از حملات هکری است که اخیرا علیه این سیستم مالی صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از روزنامه گاردین، سوئیفت، سیستم مالی بانکی که برای انتقال میلیاردها دلار پول روزانه استفاده می شود به مشتریان خود اخطار داد که متوجه "شماری از حملات سایبری" اخیر هست که طی آن هکرها پیام های غیرواقعی از طریق این سیستم ارسال کرده اند.

این پیام پس از آن منتشر شده که بر اساس گزارشی که از جانب نهادهای امنیتی منتشر شده است، مجرمان سایبری در تلاش بوده‌اند تا 951 میلیون دلار را از حساب‌های بانک مرکزی در بنگلادش سرقت کنند. البته با هوشیاری نهادهای امنیتی، این اقدام هکرها به نتیجه نرسیده است و آن‌ها تنها توانسته‌اند 81 میلیون دلار از این پول را به حسابی در فیلیپین، منتقل کنند.

سوئیفت این اتفاق را تایید کرده است و افشا کرد این اقدام تنها یکی از حملات بی شماری است که اخیرا علیه این سیستم انجام شده است.

این گروه پیام هشدار را به طور محرمانه در شبکه خود منتشر کرده و هیچ اطلاعاتی بیشتری نیز منتشر نکرده است.

بااین‌وجود، مرکز جهانی سوئیفت، معتقد است که آسیبی به شبکه داخلی این مجموعه وارد نشده و این مجموعه در حال حاضر بدون هیچ‌گونه خللی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. محققان اعلام کرده‌اند که برخی از شناسه‌های کاربری سرورهایی که از آن‌ها در حمله استفاده شده است، در مصر یافت شده و هکرها از آن‌ها برای بررسی و نظارت بر کارکرد سامانه سوئیفت در بانک‌های بنگلادش استفاده می‌کرده‌اند.

ارسال نظر: