سخنان جنجال برانگیز وزیر کشور اندونزی علیه زنان

کدخبر: 2026331

اظهارات وزیر اندونزیایی دربارۀ زنان، جنجال گسترده‌ای را در میان فعالان حقوق زنان در این کشور به راه انداخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "لقمان حکیم سیف الدین" در کنفرانس مطبوعاتی در اظهاراتی جنجالی گفت که مردان به دلیل احساس گناه ناشی از نبودن در خانه و دور بودن از خانواده تلاش می کنند که این خلأ را با تقدیم هدایای گران قیمت به همسران خود جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد که مردان به دلیل آن که نمی توانند از عهدۀ هزینۀ این هدایا برآیند؛ به فعالیت های غیرقانونی و شبهه برانگیز می پردازند که آیندۀ شغلی آنها را نابود می کند، از این رو زنان باید از بروز این مشکل با طلب نکردن هدایای گران قیمت از همسرانشان جلوگیری کنند.

العالم نوشت: به گزارش نشریۀ "جاکارتا گلوب" سیف الدین که عضو حزب تحول متحد است، خاطرنشان کرد، علت فساد در اغلب مواقع، انتظارات بیش از حد خانواده ها از مردان است و فشارهای مادی زندگی مدرن باعث می شود نمایندگان پارلمان و مسؤولین به سوی قبول رشوه و فساد مالی سوق داده شوند.

فساد اقتصادی مقامات دولتی در اندونزی گسترش یافته است، "سوریادارما علی" وزیر امور دینی سابق که وی نیز عضو حزب تحول متحد است سال 2014 در پی تحقیق و تفحص و محکوم شدن به برداشت پول از صندوق دولتی حج به 6 سال زندان محکوم شد.

بازپرسان کمیته مبارزه با فساد معتقدند که سوریادارما در پی تلاش برای انتخاب برخی از اعضای خانواده اش در صندوق حج مرتکب فساد مالی شده است.

ارسال نظر: