مسجدجامعی:

ایجاد قطب گردشگری دینی در شهرری

کدخبر: 2026387

عضو شورای شهر تهران گفت: پیش از این طرحی برای تبدیل ری به قطب گردشگری پایتخت وجود داشت که درخواست می‌شود با پیگیری این طرح قطب گردشگری را به ری برگردانیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، احمد مسجدجامعی امروز در جلسه امروز شورای شهر پس از استماع گزارش شورایاران منطقه 20 تصریح کرد: پیش از این طرحی برای تبدیل ری به قطب گردشگری پایتخت وجود داشت که درخواست می‌شود با پیگیری این طرح قطب گردشگری را به ری برگردانیم.

وی با بیان اینکه تشکیل موزه صنعت برای صنایع پیگیری شود، تصریح کرد: حسینیه‌های قدیمی در اطراف حرم وجود دارند که می‌توان برای اجرای آنها سرمایه‌گذاری کرد و گردشگری دینی را در شهرری مورد توجه قرار داد.

همچنین در این جلسه الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله دیلمان و حمزه آباد فاقد سرای محله است که باتوجه به اهمیت این ساختارهای محلی در ارتقاء کیفی زندگی شهروندان لازم است به محلات فاقد سرا توجه ویژه شود.

وی موضوع دیگر را بوی بد محله عباس آباد ناشی سرپوشیدگی کانال ذکر کرد و افزود: باتوجه به آزار شهروندان از این موضوع لازم است هرچه سریعتر راهکاری اتخاذ شود.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه امروز ترافیک به یکی از مشکلات شهر تهران تبدیل شده، افزود: اگرچه برخورداری برخی مناطق از پتانسیل‌هایی نظیر ظرفیت گردشگری ناگزیر ترافیک را در این مناطق بیشتر می کند اما قطعا تمهیداتی نظیر ساخت پارکینک طبقاتی و توسعه آن در بهبود این چالش موثر خواهد بود.

راستگو از شهر ری به عنوان یکی از مناطق پرترافیک یاد کرد و گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی مترو شهری محله حمزه آباد به جهت ترافیک انبوه باید تسریع یابد.

ارسال نظر: