رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

دبیرخانه سلامت اجتماعی هفته جاری راه‌‌اندازی و از هفته آینده وارد فاز اجرا می‌شود

کدخبر: 2026414

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی دبیرخانه سلامت اجتماعی در همین هفته در سازمان بهزیستی خبر داد گفت: از هفته آینده این دبیرخانه وارد فاز اجرا خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: انوشیروان محسنی بندپی امروز در حاشیه همایش بهزیستی و سلامت اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح این سازمان در رابطه با سنجش سلامت اجتماعی، اظهار داشت: رصدی را از عوامل محیطی و اجتماعی تأثیرگذار در بحث سلامت اجتماعی انجام خواهیم داد و در بحث پیشگیری، کنترل و درمان برای مداخله علمی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: دبیرخانه سلامت اجتماعی در همین هفته در سازمان بهزیستی راه‌اندازی و از هفته آینده وارد فاز اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان و نهادهایی در بحث سنجش سلامت اجتماعی با شما مشارکت خواهند داشت؟ گفت: به طور قطع سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی می‌توانند در این رابطه مشارکت داشته باشند تا تبادل اطلاعات بین نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت بگیرد.

محسنی بندپی مطرح کرد: برای مداخله در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند آمار و اطلاعات زمینه‌ای هستیم، وقتی سازمان بهزیستی عنوان دستگاهی که در بحث اقدام و عمل در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیشاهنگ است، بنابراین اولین نهادی که نیازمند آمار و اطلاعات است، خود این سازمان بوده البته هر دستگاهی که نیازمند این آمار و اطلاعات باشد آنها را در اختیارش قرار می‌دهیم.

وی در خصوص شاخص‌های عدالت اجتماعی، مطرح کرد: این شاخص‌ها متنوع است و سلامت و نشاط اجتماعی، برخورداری از رفاه و کاهش استرس را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: مشکلی که هم اکنون به عنوان معضل اجتماعی در کشور وجود دارد، بحث اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، جرایم و ناهنجاری‌هایی است که باعث می‌شود وضعیت سلامت اجتماعی یعنی آرامش، شادابی و برخورداری از نعمت‌های زندگی به خوبی مشاهده نشود.

محسنی بندپی در خصوص طرح شش میلیون نفری نیازمندان، مطرح کرد: طرح 6 میلیون نفری داریم که یکی از این طرح‌ها توسط معاونت رفاه وزارت تعاون در حال پیگیری است که شامل حمایت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: طرح شش میلیون نفر دوم توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد در حال پیگیری است که به موجب آن اعلام کرده‌ایم مستمری افراد تحت پوشش اندک بوده و طی مذاکره با سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی تقسیم بندی‌هایی صورت گرفته تا افرادی که فاقد توان انجام کار هستند مستمری بیشتری دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: طبق این طرح افرادی که دچار ضایعات نخاعی هستند، حقوق پرستاری و نگهداری آنها افزایش می‌یابد از سوی دیگری که معلول بوده و به دلیل عدم برخورداری از تجهیزات توانبخشی فرصت ورود به جامعه و اشتغال را ندارند تحت حمایت دولت قرار خواهند گرفت و درسال 95 صدهزار معلولی که در کشور نیازمند تجهیزات توانبخشی هستند با اختصاص اعتبار 120 میلیارد تومانی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر: