دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر:

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از شعارزدگی دوری کند

کدخبر: 2026784

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر پیشنهاد داد: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از شعارزدگی دوری کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سعید اسدی که خود پیش از این تجربه داوری جشنواره فتح خرمشهر را داشته، افزود: همیشه کارهایی که در جشنواره بوده‌اند از شعارزدگی، فکرزدگی، احساساتی‌گری رنج برده و هنوز بیان زیبایی‌شناختی خود را پیدا نکرده است و به نظر من این بخش یکی از معضلاتی است که باید به آن فکر کنیم و در ارائه و تولید آثار دقت بیشتری داشته باشیم.

اسدی ادامه داد: اگر جشنواره از حالت موسمی درآید و اگر آثار از لحاظ کیفی سطح مناسبی دارد به اجرای عمومی در آید، مردم از آنها استفاده ببرند و مورد نقد قرار دهند، می‌تواند جشنواره متفاوتی را رقم زند.

او با بیان اینکه برگزاری جشنواره فتح خرمشهر موجب افتخار ماست، ضمن اشاره به اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و گسترشی که مفهوم مقاومت پیدا کرده است، گفت: ما همواره جشنواره بزرگی به نام دفاع مقدس و مقاومت برگزار کرده‌ایم.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: علاوه بر آن با برپایی جشنواره فتح خرمشهر حماسه بازپس‌گیری بخش مهمی از خاک کشورمان را در قالب تئاتر نمایش داده‌ایم. ما با برپایی دوره‌های متعدد این جشنواره به جایی رسیدیم که آن را به عنوان افتخارمان برگزار می‌کنیم.

اسدی خاطرنشان کرد: جشنواره مقاومت با جشنواره فتح خرمشهر همگرایی دارد که می‌تواند مؤثر باشد و نباید آنها را جدای هم قرار داد اگرچه دو جشنواره متولیان و برگزارکنندگان جداگانه‌ای دارد.

او یادآور شد: شنیده‌های من از این دوره جشنواره فتح خرمشهر حاکی از این است که به لحاظ اجرایی و شیوه کار روند این جشنواره رو به بهبود است چراکه روی آن هم سرمایه‌گذاری زمانی، مدیریتی و برنامه‌ریزی شده است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر شرایط ما در منطقه شکل متفاوتی به خود گرفته و نقش ما در جهان نسبت به سال‌های گذشته تغییر پیدا کرده است، حال اگر تئاتر بتواند این موضوع را به درستی نمایش دهد، بسیار خوب است.

اسدی در پایان تاکید کرد: اینکه سهم و بخشی از درد و رنج مملکت ما رنج و در قالب تئاتر ارائه می‌شود، باعث افتخار است.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر از 28 اردیبهشت ماه تا 3 خرداد ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر: