دیناروند خبر داد:

سیاست وزارت بهداشت توسعه طب سنتی است/ با عطاری‌های متخلف برخورد می‌کنیم

کدخبر: 2026853

رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرد: تنها در تهران بیش از پنج هزار عطاری مجاز وجود دارد و برابر همین تعداد نیز عطاری‌های غیر مجاز در حال فعالیت هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت توسعه طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد اما آنچه ماشاهد آن هستیم تخلفات جدی است که در برخی عطاری ها اتفاق می افتد.

وی در این باره افزود: ارایه داروهای گیاهی بدون مجوز، تولید داروهای گیاهی ترکیبی با مواد شیمیایی و فروش انواع مواد مخدر و متادون مواردی از تخلفات این عطاری ها هستند که باید با آنها برخورد جدی شود.

دکتر دیناروند گفت: در برخی استان ها به دلیل همکاری مطلوب تعزیرات و دستگاه قضایی با ما، این مشکل تا حد زیادی تحت کنترل درآمده و شرایط بهتری حاکم شده است اما در برخی دیگر از استان ها که این همکاری وجود ندارد، اوضاع چندان مطلوب نیست.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با ذکر این نکته که در سیاست های وزارت بهداشت فعالیت علمی و تخلف تفاوت دارد خاطرنشان کرد: در شرایط موجود نمی توانیم به برخی صنوفی که آموزش لازم را ندیده اند و مدرک ندارند مجوز فعالیت بدهیم که عطاری ها هم جزو همین صنوف هستند.

وی در این مورد افزود: در وزارت بهداشت برای صدور مجوز الزاماتی وجود دارد و همانطور که این نهاد هیچ وقت مجوز برای فروش سیگار صادر نمی کند، نمی تواند به عطاری ها هم مجوز فروش دارو بدهد و این کار تنها به عهده داروخانه هاست.

دکتر دیناروند گفت: ما با عطاری هایی که در چارچوب کاری خود فعالیت دارند مشکلی نداریم ولی اگر فعالیت آنها فراتر از کار تعریف شده آنها باشد موظفیم برابر قانون با آنها برخورد کنیم.

شایان ذکرست که به گفته رییس سازمان غذا و دارو تنها در تهران بیش از 5هزار عطاری مجاز وجود دارد و برابر همین تعداد نیز عطاری غیر مجاز در حال فعالیت است.

ارسال نظر: