مدیرعامل توانیر:

تلفات ۱۱درصدی برق کشور در سال جاری تک رقمی می‌شود

کدخبر: 2026869

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در حال حاضر میزان تلفات برق کشور ۱۱ درصد است، گفت:‌ تلفات برق کشور در سال جاری تک رقمی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "آرش کردی" در بیست و یکمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق با بیان اینکه در صنعت برق جهت‌گیری‌ها به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال مقام معظم رهبری است، گفت: محور عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده است و این مهم در دستور کار سال جاری شرکت توانیر قرار دارد.

وی افزود: حاکمیت، کارگزاران صنعت برق و مشترکین سه جایگاه مهم در صنعت برق محسوب می‌شود بنابراین باید به این نکته نیز اذعان داشت که حاکمیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ایجاد هماهنگی بین بخشی، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در همه امور از جمله بخش صنعت و برق باید مورد توجه قرار گیرد.

کردی با تأکید بر اینکه 74 هزار و 254 مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور بوده است و ایران را از این حیث در دنیا در رتبه 14 قرار داده است، گفت: انرژی تولید شده در سال با رشد 2.8 درصد نسبت به سال قبل از آن به 282 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به 506 روستا برق‌رسانی صورت گرفته و در حال حاضر این رقم به 56 هزار و 170 روستا رسیده است، گفت: امسال چهاردهمین سال بدون خاموشی سراسری را سپری کرد‌ه‌ایم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه میزان تلفات برق در کشور به 11 درصد رسیده است و در نظر داریم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی این آمار در سال جاری تک‌رقمی شود، افزود: در حال حاضر نزدیک به 33 میلیون مشترک صنعت برق در کشور وجود دارد؛ پس اهمیت کاهش تلفات از ایجاد ظرفیت جدید برق کمتر نیست.

به گفته کردی، 234 میلیون دلار صرفه‌جویی بابت عدم استفاده سوخت نیروگاه حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آغاز عملیات اجرایی 7 هزار مگاوات نیروگاه بخش بخار را داشته‌ایم، گفت: در برنامه ششم توسعه در نظر داریم 20 تا 25 هزار مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه کنیم.

ارسال نظر: