معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

میزان تلفات مطلوب شبکه برق ایران کمتر از ۱۰ درصد است

کدخبر: 2026953

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به این که میزان تلفات مطلوب برای شبکه برق ایران رقمی کمتر از ۱۰ درصد است، تصریح کرد: این شرایط متفاوتی نسبت به اوضاع کنونی درصنعت برق است و برای رسیدن به این ارقام نیز باید کاری متفاوت و متعهدانه انجام داد چرا که با انجام کارهای به روال معمول، نمی‌توان به این مهم دست یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آیین پایانی بیست و یکمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق تصریح کرد: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی باید تلفات شبکه‌های توزیع برق را به کمتر از 10 درصد کاهش دهیم.

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به این که میزان تلفات مطلوب برای شبکه برق ایران رقمی کمتر از 10 درصد است، تصریح کرد: این شرایط متفاوتی نسبت به اوضاع کنونی درصنعت برق است و برای رسیدن به این ارقام نیز باید کاری متفاوت و متعهدانه انجام داد چرا که با انجام کارهای به روال معمول، نمی‌توان به این مهم دست یافت.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: درهمین راستا لوازم اندازه‌گیری (کنتورها) مشترکان دیماندی که نقش موثری در رفتار این گونه مشترکان دارند، تعویض و به جای آن‌ها کنتورهای هوشمند نصب خواهد شد.

وی با تاکید براین که این دسته از نحوه رفتار این مشترکان نقش بسزایی در مصرف شبکه و کنترل پیک برق دارند و از این رو پروژه تعویض کنتورهای این گروه از مشترکان امسال به صورت جدی اجرایی خواهد شد.

فلاحتیان، در عین حال از ویرایش آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این آئین نامه که پس از سال‌ها و با همکاری مجموعه دست اندرکاران صنعت برق و پژوهشگاه نیرو، ویرایش شده است به زودی با عنوان آئین نامه اجرایی تعرفه‌های برق ابلاغ شود.

معاون وزیر نیرو به لزوم استفاده از بستر IT و ICT در صنعت برق اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از این فضا برای افزایش رضایتمندی مشترکان ضروری است.

وی برنامه دیگر صنعت برق را کاهش زمان واگذاری انشعاب به مشترکان عنوان کرد و افزود: در چند سال گذشته رتبه ایران در ارائه خدمات به مردم در سطح جهان 30 پله بهبود یافته است.

فلاحتیان با تاکید براین که بهبود همه کارها نیاز به منابع مالی ندارد، خاطرنشان ساخت: هرچه زمان واگذاری انشعاب به مشترکان به عنوان فعالیتی خدمت رسان، کاهش یابد، رضایتمندی مشترکان نیز افزایش خواهد یافت و این کاری نیست که تنها وابسته به منابع مالی باشد بلکه می‌توان با تسهیل فرایند دریافت انشعاب و استفاده از بستر IT و ICT این کار را انجام داد.

معاون وزیر نیرو همچنین از مشخص کردن وضعیت سهام شرکت‌های توزیع و بهبود اقتصاد صنعت برق را از جمله دیگر برنامه‌های این صنعت در سال جاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: اگرچه مجموعه دولت و مجلس و همه مسئولان نسبت به بهبود اقتصاد صنعت برق نظر مثبتی دارند، اما به دلیل شرایط مشترکان، تاکنون این کار انجام نشده است.

ارسال نظر: