حداد عادل در جمع خبرنگاران:

باید نظریه جدیدی در اقتصاد آموزش و پرورش ارائه شود

کدخبر: 2026983

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید نظریه جدیدی در اقتصاد آموزش و پرورش ارائه شود و در صورتی که وضعیت اقتصادی و معیشتی در آموزش و پرورش رفع نشود مشکلات حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان تربیت اسلامی با شعار معلم، الگوی تربیت اسلامی که در مدرسه تزکیه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأسیس دانشگاه فرهنگیان اقدامی لازم و درست بود و قطعاً نتایج مطلوب و ارزنده‌ای خواهد داشت.

وی افزود: تجربه ۳۰ ساله بنده در دوران انقلاب اسلامی حاکی از این است که وزارت علوم آنقدر گرفتاری‌های متعددی داشد که نمی‌تواند برای آموزش و پرورش به صورت کمی و کیفی نیرو تربیت کند.

حداد عادل ادامه داد: ما پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم تا دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و هم اکنون در هیئت امنای این دانشگاه بحث‌هایی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های محدود اولویت با چه کارهایی باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: امیدواریم تصمیماتی که در دانشگاه فرهنگیان اتخاذ می‌شود از نظر مالی و مدیریت پشتیبانی و تصمیماتی اجرایی شود تا در دراز مدت نتیجه کار دانشگاه فرهنگیان خوش‌بین باشیم به شرط آنکه از مدار اهداف نظام و رهبری خارج نشود.

وی گفت: در زمینه جذب نیرو طبق ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان با توجه به ظرفیت این دانشگاه اولویت‌ها اعلام و در هیئت امنا مشخص شده است.

حداد عادل با بیان اینکه بنده به معلم بودنم افتخار می‌کنم افزود: معلمان بهترین قشر جامعه هستند که با حداقل امکانات و اخلاص، بی‌ریا کار می‌کنند و آینده کشور را می‌سازند، بنابراین همه باید در خدمت آن‌ها باشیم تا مشکلاتشان رفع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت با توجه به اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی هستند اما این روش هم نتوانسته بار سنگینی که بر دوش آموزش و پرورش هست را سبک کند.

حداد عادل در پایان گفت: مشکل معلمان همیشه خودشان را در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها عقب‌تر می‌بینند و احساس تبعیض می‌کنند و با توجه به شرایط اقتصادی نیز باید نظریه جدیدی در اقتصاد آموزش و پرورش ارائه شود و در صورتی که وضعیت اقتصادی و معیشتی در آموزش و پرورش رفع نشود مشکلات حل نخواهد شد.

ارسال نظر: