مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

استقرار ۱۵۰ نفر از مددجویان شفق در ۲ مرکز ماده ۱۵/ واگذاری کمپ سعیدآباد به ستاد مبارزه با موادمخدر

کدخبر: 2027100

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از انتقال ۱۵۰ نفر از مددجویان شفق به ۲ مرکز ماده ۱۵ طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: قرار است تا پس از ترک متادون این افراد به بهاران ویژه زنان منتقل شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به وضعیت مددجویانی که در شفق مراحل ترک اعتیاد را سپری می‌کردند، اظهار داشت: از میان خانم‌هایی که در شفق نگهداری می‌شدند عده‌ای با حکم دادستانی به خانواده تحویل داده شدند.از افراد باقیمانده آن تعداد که از شیوه پرهیزمدار استفاده می‌کردند با مشاوره و راهنمایی مددکاران ما در بهاران پذیرش شدند.این افراد حدود 27 نفر از جمعیت شفق را تشکیل می‌دادند.

وی افزود: حدود 150 نفر نیز از روش متادون درمانی استفاده می‌کردند و در اصطلاح روی متادون بودند. از آن جایی که ورود این افراد به بهاران به دلیل استفاده از متادون ممکن نبود ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستیم تا با همکاری بهزیستی 2 مرکز ماده 15 را به ما معرفی کند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر 150 خانم در 2 مرکز ماده 15 مستقر هستند، عنوان کرد: قرار است تا این افراد طی یک بازه زمانی حدوداً یک ماهه متادون را به طور کامل کنار بگذارند و بعد از آن به مرکز بهاران به عنوان مرکز توانمندسازی و مهارت آموزی منتقل شوند.

هوشیار با اشاره به روند اقدامات در مراکز بهاران گفت: هدف مراکز بهاران بازگشت به زندگی بهبودیافتگان است. بر این اساس مددجویان در یک بازه زمانی 6 تا 9 ماه تحت درمان روانشناسی قرار می‌گیرند و در عین حال مجموعه دوره‌های مربوط به توانمندسازی و کارآموزی را پشت سر می گذارند. ضمناً در این مدت اقدامات لازم برای شناسایی خانواده های این افراد و بازگشت به زندگی به طور مستمر از سوی مددکاران انجام می شود.

وی در پایان به آماده سازی و تجهیز کمپ سعیدآباد به عنوان کمپ ماده 16 پرداخت و بیان کرد: این کمپ نیز به زودی و با برطرف شدن مشکلات حقوقی در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد.

ارسال نظر: