مازیار بیژنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

اظهارات ظریف در خصوص نمایشگاه هولوکاست بی‌انصافی است

کدخبر: 2027312

کاریکاتوریست کشورمان گفت: وزیر امور خارجه به عنوان یک شخص می‌تواند هر نظری داشته باشد؛ ولی وقتی اینگونه اظهارنظرها را در جایگاه وزارت خارجه انجام داده بی انصافی است.

مازیار بیژنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، پیرامون اظهارات اخیر جواد ظریف علیه نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست گفت: موضع ما نسبت به مسئله هولوکاست مشخص است و طی چند سال گذشته نیز که در این زمینه کار کرده ایم، موضع مان را به صورت مشخص بیان کرده ایم و کاریکتاتورهایی که در نمایشگاه نشان داده می شود به عنوان سند حرف هایمان است که می توان به آنها استناد کرد.

وی ادامه داد: چند سال پیش وقتی نمایشگاه هولوکاست در کشور برگزار شده بود و کوفی عنان به عنوان دبیرکل سازمان ملل به ایران آمده بود، اعلام کرد که این نمایشگاه یهودستیزی و نفرت پراکنی است و آن را محکوم کرد؛ در حالی که وی حتی یک بار نیز حاضر نشد از این نمایشگاه بازدید کند.

کاریکاتوریست کشورمان اظهار داشت: وزیر امور خارجه به عنوان یک شخص می تواند هر نظری داشته باشد ولی وقتی اینگونه اظهارنظرها را در جایگاه وزارت خارجه انجام داده است، به نظرم درست نیست و کمی بی انصافی به شمار می رود؛ مگر اینکه به مسئله ای استناد کرده باشد و بگوید که کاریکتاتورهای این نمایشگاه نژادپرستانه هستند.

بیژنی با بیان اینکه آثاری که در نمایشگاه سال های گذشته و امسال عرضه شده و خواهند شد، بیشتر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده است و حتی به صورت مستقیم نیز اشاره ای به مسئله هولوکاست در جنگ جهانی نداشته و ندارند، افزود: مسابقه به صورت اینترنتی برگزار می شود و هنرمندان نیز آثارشان را به صورت آنلاین ارسال می کنند، حتی برگزارکننده با داوران خارجی و هنرمندان به صورت اینترنتی ارتباط دارند و اینکه وزیر امور خارجه گفته است شاید روادیدی صادر نشود، بیشتر توجیحی برای عدم حمایت وزارت خارجه از این نمایشگاه است.

این کاریکاتوریست کشورمان خاطر نشان کرد: نمایشگاه هولوکاست کار سازمان های مردم نهاد است و یک فعالیت فرهنگی و تحقیقاتی به شمار می رود و قطعا اگر حمایتی از آن شود در جهت مبارزه با صهیونیسم است، ولی اینکه چنین اظهارنظرهایی از سوی وزارت خارجه در این زمینه شود، بی معنی است.

گفتنی است چندی پیش جواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفتگو با یک نشریه خارجی تلویحا برگزار کنندگان نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست را با گروه نژادپرست کوکلاکس کلان مقایسه و از عدم حمایت دولت از این نمایشگاه خبر داده بود. (اینجا)

ارسال نظر: