حجت‌الاسلام محمدیان:

فشار اقتصادی بر همه و جوانان بسیار سنگین است

کدخبر: 2027653

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به در خواست جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف را نشان از معنویت و تشنه بودن آن ها برای ارتباط با خدا دانست و گفت: روحانیت باید در این مسیر کار کنند و چرا که علت وجود برخی مشکلات در کشور است که به دین جوانان ضربه وارد کرده و فشار اقتصادی بر همه و جوانان بسیار سنگین است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم روز چهارشنبه در محل این دانشگاه با حضور حجت الاسلام محمدیان، اساتید، هیئت علمی، رئیس و دیگر مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا حجت‎الاسلام کرمی مسئول سابق این دفتر در سخنانی به تشریح فعالیت‎های صورت گرفته در این دفتر پرداخت.

در ادامه نیز حجت‎الاسلام فریدون پوررضا مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم نیز به بیان برنامه‎ها و دغدغه‎های فرهنگی دلسوزان انقلاب و متشرعان در زمینه اسلامی سازی دانشگاه پرداخت.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سخنانی با تشکر از زحمات چند ساله حجت السلام کرمی در دانشگاه قم گفت: صبر و درایت و تدبیر آقای کرمی زبان زد است و امیدواریم که زحمات شان توشه ای برای آخرت نصیبشان کند.

وی با تاکید بر قدردانی از اقدامات حجت الاسلام کرمی و حضور جدید حجت الاسلام پور رضا در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه قم افزود: دانشگاه قم یکی از مراکز مهم و تاثیر گذار در انقلاب اسلامی و کشور است و دانشجویانی که این مرکز را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند حتما در ذهنیتی دارند که باید برای رسیدن به آن این شهر مذهبی را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام محمدیان دانشگاه قم را به عنوان یک مرکز علمی که می تواند نماد وحدت حوزه و دانشگاه باشد دانست و ادامه داد: الحمدالله ریاست دانشگاه قم اقدامات موثری را در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه انجام داده اند و دراستان قم دانشگاهیان و حوزویان رابطه صمیمانه ای باهم دارند و برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

وی با اشاره به جایگاه مهم استان قم نیز تاکید کرد: در این استان از 110 کشور دنیا دانشجو و طلبه وجود دارد که در حال تحصیل هستند که نشان از جایگاه ویژه این نقطه از ایران دارد و بسیاری از دشمنان برای اینکه بتوانند در اینجا نفوذ کنند بسیار تلاش می کنند ولی نتوانسته اند چون بخاطر شخصیت های مذهبی و علمی بزرگی است که در آن هستند و بوده اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: روحانیت همان وارثان انبیاء هستند که گاهی بعضی از این انبیاء را با بدترین شکل شکنجه می دادند و حتی آن ها را به قتل می رسانند ولی هیچگاه از هدفشان دست بر نداشتند و باید روحانیت و علما نیز همان طور باشند و هیچگاه کم نیاورند.

وی با اشاره به رسالت انبیاء گفت: انبیاء بیشترین زحمت و بلا را در بین انسان دارند و از بین انبیاء بیشترین این ها مربوط به پیامبر خاتم بوده است و این زحمت همان آشنا کردن مردم با خدا بوده است و پیامبر برای عمارها، ابوذرها زحمتی متحمل نشدند و هرچی بود برای دیگران بودند که پیامبر به دنبالشان می رفت ولی نمی آمدند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به امکاناتی که برای تبلیغ شیعه در حال حاضر وجود دارد افزود: در 40 سال گذشته هیچ کس باور نمی کرد اینقدر مذهب شیعه بتواند تبلیغ کند چرا که در کشورهایی که حتی یک مسلمان هم نبود و یک شیعه هم نبود اما هم اکنون تعداد کثیری شیعه وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دو نکته را مهم ترین جاذب انبیاء در دوران دانست و گفت: یکی عدالتخواهی است که بشیریت همیشه تشنه آن بوده و دیگری معنویت و ارتباط آن ها با خداوند و دل بریدن از مادیات بوده است.

وی با اشاره به ظلم هایی کنونی که خیلی پیچده است و در سراسر دنیا انجام می شود، گفت: این ظلم ها بسیار ناجوانمرادنه است و به شکل و شمایل زیبایی در کاغذ های کادو می پیچند تا جوان به او شک نکند.

وی در رابطه با دین گریزی جوانان در جامعه افزود: باید طوری اسلام را برای آنان تعریف کنیم که رایحه خوب و بهشتی به آن ها برسد و بتوانند خودشان تفاوت را با اسلام های دروغین کسب کنند؛ اما چرا تاثیر ندارد بسیار نیاز داریم قیام کنیم و تذکر بدهیم و تلاش کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به در خواست جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف را نشان از معنویت و تشنه بودن آن ها برای ارتباط با خدا دانست و گفت: روحانیت باید در این مسیر کار کنند و چرا که علت وجود برخی مشکلات در کشور است که به دین جوانان ضربه وارد کرده است و فشار اقتصادی بر همه و جوانان بسیار سنگین است.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام پوررضا به عنوان مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه قم معرفی و از زحمات حجت الاسلام کرمی در این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

قابل ذکر است که حجت الاسلام کرمی مسئولیت استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های قم را بر عهده دارد.

ارسال نظر: