با موافقت نمایندگان؛

طرح منظور شدن سابقه تحصیلی در کنکور دوفوریتی شد

کدخبر: 2027705

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در راستای رفع ابهام از این قانون جهت منظور شدن سابقه تحصیلی در کنکور اقدام کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دوفوریت طرح اصلاح اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت.

طراحان این طرح معتقد بودند در قانون سنجش و پذیرش که سال ۹۲ به تصویب مجلس رسید مقرر شد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان که به صورت نهایی و استاندارد باشد، در ورودی به کنکور تاثیر داشته باشد.

اما تعریف سوابق تحصیلی صراحتا نمرات سه سال آخر متوسطه ذکر شده بود.

دیوان عدالت اداری در سال ۹۴ رای به ابطال تاثیر سوابق تحصیلی تا زمان محقق شدن کامل سه سال داده است. لذا نمایندگان خواستار اصلاح ماده ۱ و ۳ قانون سنجش و پذیرش برای رفع ابهام در این خصوص شدند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، منظور از سابقه تحصیلی، نمراتی از دروس دوره سه سال آخر متوسطه که مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد برگزار شده باشد، است.

علاوه بر این، اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره سه سال آخر متوسطه) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش است.

دوفوریت این طرح با ۱۳۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده مجلس به تصویب رسید.

ارسال نظر: