تازه های رادیو:

کتاب شرح مثنوی را از رادیو فرهنگ بشنوید/ مباحث پزشکی و فرهنگی بررسی می شود

کدخبر: 2027832

شبکه های رادیویی گفتگو، نمایش و فرهنگ تازه ترین برنامه های خود را در حوزه پزشکی، نمایش و ادبیات روی آنتن می برند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، تعریف سرطان از نگاه علمی، وضعیت ایران از نظر میزان ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه (پستان) و دلیل پایین آمدن سن ابتلا به سرطان پستان ( ۳۰ سال در کشور) از جمله مواردی است که در برنامه امشب ۱۲ اردیبهشت «گفتگوی علمی» به آن پاسخ داده می شود.

در این برنامه موضوع، اطلاع رسانی، آموزش، نقد وبررسی درحوزه سرطان به صورت تخصصی سرطان پستان بــا حضور محمد جواد فاخر استاد دانشگاه و متخصص سرطان، ناهید نفیسی فوق تخصص جراحی پستان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، زهرا صدیقی پزشک عمومی و محقق حوزه سرطان در مرکز تحقیقات کنسر ایران و پریسا عظیمی نژاد پزشک عمومی و فلوشیپ سرطان بررسی می شود.

همچنین درباره چگونگی ایجاد سرطان پستان، فعالیت مرکز تحقیقات کنسر ایران در حوزه سرطان، اولین راه درمان سرطان پستان، علائم سرطان پستان، سرعت رشد آن و دوری از خود درمانی بیماران، عملکرد مراجع ذیربط برای کاهش سرطان ها از جمله سرطان پستان، هم بحث خواهد شد.

ایـن برنامه بـه تـهیـه کنندگی زهرا بحریه و اجرای رضا احمدی امشب سـاعـت ۲۱:۰۰ از شبکه رادیـویی گفتگو پخش می شود.

"درمان برای رسیدن به رستگاری" آغاز می شود

نمایش رادیویی «درمان برای رسیدن به رستگاری» از رادیو نمایش دوشنبه ۱۳ اردیبهشت روی آنتن می رود. این نمایش رادیویی را زینب آرمند نوشته و داستان پدر و دختری را روایت می کند که برای یک زندگی آرام و بی دغدغه به روستایی می روند و ...

در «درمان برای رسیدن به رستگاری» احمد گنجی، عبدالعلی کمالی، نوشین حسن زاده، شیما جان قربان، محمدرضا قلمبر، محسن بهرامی، سینا نیکوکار و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش به کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی شهناز دهکردی، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت رضا طاهری و نازنین حسن پور فردا ساعت ۱۱:۱۵ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

کتاب شرح مثنوی را از رادیو فرهنگ بشنوید

بخش هایی از کتاب «شرح مثنوی» اصغر حلبی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در برنامه «فرآهنگ» رادیو فرهنگ بازخوانی می شود.

برنامه «فرآهنگ» کاری از گروه کتاب است که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود و به معرفی و خوانش کتاب به همراه پخش موسیقی اختصاص دارد.

«شرح مثنوی» علی اصغر حلبی، دایره المعارفی درعرصه مثنوی پژوهی است. «شرح مثنوی» تنها ۵ جلد است که نشر زوار آن را در سال ۸۵ چاپ کرده اما این پنج جلد تنها شرحی بر دفتر نخست مثنوی است.

تهیه کننده این برنامه رکسانا حمیدی، نویسنده علی عظیمی نژادان و اجرای آن به عهده نرگس اصفهانی و رضا کاشفی است.

ارسال نظر: