دادستان تهران:

تبعیض در سیستم قضایی ایران وجود ندارد/ آمار قتل در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ رشد نداشت

کدخبر: 2027858

جعفری دولت آبادی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر خانواده‌ها بر نوجوانان خود با توجه به حادثه ورامین تصریح کرد: پرونده قتل رخ داده در ورامین این پیام را دارد که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت نوجوانان در شبکه‌هایی اجتماعی و همچنین زمانی که آن‌ها در خانه تنها هستند داشته باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست مشترک با قضات پرونده‌های مرتبط با قتل و سرقت با بیان اینکه یکی از موارد مشمول موضوع امنیت اجتماعی مسئله جان و اموال افراد است، اظهار کرد: پرونده‌های قتل و سرقت در تهران به صورت متمرکز رسیدگی می‌شود و بعد از قتل رخ داده در ورامین و همچنین موارد مشابه‌ای که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، به منظور هم اندیشی و صحبت کردن با قضات پرونده‌های مربوط به قتل و سرقت و همچنین برای بررسی مطلوب تر این پرونده‌ها، نشست امروز را برگزار کرده‌ایم .

وی ادامه داد: دادستانی تهران اعمال نظارت و بررسی پرونده‌هایی همچون پرونده حادثه ورامین را وظیفه خود می‌داند .

دادستان تهران با اشاره به ضرورت توجه به پیام‌ها و پیامدهای حوادثی مشابه حادثه ورامین گفت: امیدواریم در این جلسات بتوانیم این نوع قتل‌ها را کالبد شکافی کرده و سرعت بیشتری به رسیدگی‌ در پرونده‌های مرتبط با قتل و سرقت دهیم .

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که دادستانی تهران در حوزه رسیدگی به پرونده‌های مرتبط به قتل و سرقت دارای قضات با تجربه‌ای است و همچنین اقدامات خوبی نیز در راستای مهار سرقت در دادستانی تهران صورت گرفته است .

وی در ادامه با بیان اینکه در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران تبعیض وجود ندارد، گفت: متهمان چه ایرانی و چه افغانستانی باشند در نوع رسیدگی به پرونده‌ آن‌ها تفاوتی وجود ندارد؛ چراکه سیستم قضایی جمهوری اسلامی مبتنی بر رسیدگی عادلانه است و هیچ فردی مصونیت ندارد و گواه این امر قتل رخ داده در ورامین است که متهم آن یک فرد ایرانی است و ما موارد مشابهی داشتیم که متهم افغانستانی بود .

دادستان تهران در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر خانواده‌ها بر نوجوانان خود با توجه به حادثه ورامین تصریح کرد: پرونده قتل رخ داده در ورامین این پیام را دارد که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت نوجوانان در شبکه‌هایی اجتماعی و همچنین زمانی که آن‌ها در خانه تنها هستند، داشته باشند .

وی در ادامه با بیان اینکه آمارهای مراجع رسمی کشور حکایت از کاهش سرقت در تهران دارد، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آمار سرقت در سال 94 در تهران نسبت به سال 93 کاهش داشته است و این موفقیتی است که با همکاری نیروی انتظامی و به خصوص با توجه به اقداماتی که در نیمه دوم سال 94 انجام شد به دست آمده است .

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه بیشتر سرقت‌های رخ داده از نوع خرد هستند، تصریح کرد: البته در حوزه سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها در تهران نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است .

دادستان تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمار قتل در سال 94 نسبت به سال 93 رشد نداشته است.

منبع:میزان

ارسال نظر: