ولایتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

حماس و جهاد اسلامی نقطه مقابل سازش‌کاران در فلسطین

کدخبر: 2028190

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنبش جهاد اسلامی در کنار حماس همواره مشعل مبارزه را روشن نگه داشته و نقطه مقابل سازش کارانی بودند که حاضرند همه نوع امتیازی به صهیونیست بدهند بدون اینکه امتیازی برای فلسطین در نظر بگیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با دبیرکل وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار طولانی که با این هیئت فرانسوی داشت، عنوان کرد: روابط ما و فرانسه درازمدت و ریشه در تاریخ طولانی روابط دیپلماتیک ایران و اروپا دارد.

وی افزود: زمینه لازم در دو طرف برای توسعه روابط به طور بلند مدت فراهم است و در سفر اخیر آقای روحانی به فرانسه، مقدمات خوبی برای این امر فراهم شد.

ولایتی ادامه داد: آنطور که از اظهارات دبیرکل وزارت خارجه فرانسه بر می آید، فرانسه مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و همکاری منطقه ای و بین المللی شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: بعد از تحولات اخیر و گسترش روابط ایران با اروپا، رویکرد فرانسه این است که بتواند حجم و سطح روابط را بالا برده و همکاری های دو طرف در منطقه توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: در حل مسائل منطقه ای از جمله سوریه و لبنان دیدگاه‌های مشترک داریم و به نظر می رسد فرانسه با توجه به ظرفیت ها و سوابق روابط مان جزء اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

ولایتی با اشاره به اینکه در این دیدار از سوی مقام فرانسوی بر توسعه روابط در سطوح مختلف و متقابل تاکید شد، خاطرنشان کرد: آقای "ماسه" تصریح کردند که رفت و آمد دو طرف صورت گرفته تا به اجرایی شدن تصمیمات منجر شود بخصوص تصمیماتی که در حوزه انرژی و اتومبیل سازی در سفر اخیر آقای روحانی مطرح شد.

وی گفت: ما نیاز به انتقال تکنولوژی فرانسه به کشور داریم و آنها نیز به انرژی ما نیاز دارند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خود با رمضان عبدالله رئیس جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار داشت: در این دیدار بر عزم جنبش جهاد اسلامی برای استمرار مبارزه علیه صهیونیست و ادامه انتفاضه از سوی آقای رمضان عبدالله تاکید شد.

وی گفت: جنبش جهاد اسلامی در کنار حماس همواره مشعل مبارزه را روشن نگه داشته و نقطه مقابل سازش کارانی بودند که حاضرند همه نوع امتیازی به صهیونیست بدهند بدون اینکه امتیازی برای فلسطین در نظر بگیرند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان تصریح کرد: آقای رمضان عبدالله، پیروزی را در استمرار مبارزات می دانند. این چیزی است که جمهوری اسلامی ایران هم بر آن تاکید دارد.

ارسال نظر: