دولت چین درباره ترویج ارزش‌های غربی در کشورش هشدار داد

کدخبر: 2028210

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین به مقام‌های حزبی و مسئولان سیاسی و فرهنگی نسبت به آنچه ترویج ارزش‌های غربی و سرمایه‌داری در کشور خواند، ‌هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وی در تازه ترین نشست خود با مسئولان بلندپایه این کشور گفته است که شنیده هایش حکایت از این دارد که برخی مقام ها در سخنرانی های خود ارزش های سرمایه داری غرب را مورد تقدیر قرار داده اند.

وی افزود: همه مسئولان کشور باید مراقب الفاظ و گفته های خود باشند و حرف های ناشایستی بر زبان جاری نسازند که به اسم حزب حاکم نوشته شود.

رئیس جمهوری چین شماری از استادان و معلمانی را که در مدارس و موسسات مرتبط با حزب حاکم کمونیست کار می کنند، در زمره افرادی دانست که در سخنرانی های خود بعضا ارزش های غربی را ترویج کرده اند.

وی با هشدار به این افراد گفت که آنها حق نداشتند در سخنرانی خود، ارزش های غربی را خوب جلوه داده و سیاست های حزبی و حکومتی را مورد انتقاد قرار دهند.

نشریه «چیوشی» از حزب حاکم می نویسد که برخی از مسئولان در مدارس دولتی از اموال دولت و حزب استفاده می کنند اما تبلیغاتی در راستای منافع غربی ها داشته اند.

در همین حال نشریه افزوده که «شی» از همه مسئولان و نهادهای این کشور خواسته است اقدامات و برنامه های خود را بر اساس رهنمودهای کمیته مرکزی حزب سازماندهی کنند.

رئیس جمهوری چین تاکید کرده است که مسئله فقط این مدارس نیست و استادان مراکز علمی و دانشگاهی نیز باید این اصول را مراعات کرده و مروج فرهنگ غرب و سرمایه داری نباشند.

وی گفت که البته برخی از استادان در دانشگاه ها امور علمی و اجتماعی را دنبال می کنند که پسندیده است اما نباید مسائل سیاسی با این تحرکات علمی صرف در هم آمیخته شود.

«شی جین پینگ» تصریح کرد که وقتی به یک استاد و دانشمند اجازه فعالیت علمی داده می شود اینطور نیست که اجازه داشته باشد هر چه می خواهد، بگوید.

اگرچه چین بزرگترین شرکای کشورهای غربی به حساب می آید و در عرصه تجارت بیشترین مراودات را با غرب دارد، اما به دلیل آنکه «شی» دارای مواضع ضد غربی است از محبوبیت خاصی نزد مردم این کشور برخوردار است.

چین در سایه اصلاحات و سیاست درهای باز به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده و استانداردهای زندگی مردم این کشور هر روز در حال بهتر شدن و جامعه نیز در حال تبدیل شدن به جامعه مرفه است، اما اصلاحات سیاسی در کشور به کندی پیش می رود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: