چین و رزمایش بین المللی مبارزه با تروریسم

کدخبر: 2028297

دولت چین اعلام کرد که این کشور نیز در راستای مبارزه بین المللی با پدیده تروریسم در رزمایش چند ملیتی حضور یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این رزمایش که از روز گذشته -دوشنبه- در آبهای اطراف سنگاپور و برونئی آغاز شده، به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

"وو چیان" سخنگوی وزارت دفاع چین حضور کشورش در این رزمایش را در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد و گفت که این بخشی از برنامه های جهانی مبارزه با تروریسم پکن محسوب می شود.

وی تصریح کرد که در سراسر دنیا اصولا تمرینات و رزمایش های چند جانبه و دوجانبه برای مبارزه با تروریسم انجام می شود که این تمرینات نیز در ادامه همان تلاش ها است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای دریایی 10 کشور آسیای جنوب شرقی در این رزمایش حضور دارند و آمریکا، چین،‌ نیوزیلند، استرالیا، ژاپن، روسیه، ‌کره جنوبی و هند هم جزو شرکت کنندگان در این رزمایش چند ملیتی مبارزه با تروریسم هستند.

تمرینات نظامی مشترک، اطلاع رسانی،‌ گشت زنی دریایی، کمک رسانی به کشتی های آسیب دیده و عملیات امداد و نجات، مبارزه با تروریست ها و فراز و فرود بالگردها بر روی ناوها از جمله اصلی ترین بخش های این رزمایش بزرگ عنوان شده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین خاطرنشان کرد که چین نیز ناوشکن موشکی «لانجو» را با 12 نفر از سربازان زبده و تعدادی از افسران و نیروهای دریایی راهی این رزمایش کرده است.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم نوشته است که با توجه به چالش های منطقه ای و مشکلات امنیتی، برگزاری این رزمایش مشترک گامی در جهت تقویت همکاری کشورها در آسیا و اقیانوس آرام است.

این اولین رزمایش دریایی امنیتی و مبارزه با تروریسم در چارچوب پیمان همکاری دفاعی آ.سه.آن و کشورهای پیرامونی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: