خبر از رادیو:

ویژه برنامه‌های شهادت امام موسى کاظم (ع) از رادیو تهران/ رادیو نمایش به استقبال «مبعث» می رود

کدخبر: 2028377

شبکه رادیویی تهران همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسى بن جعفر (علیه السلام) با ویژه برنامه‌های مناسبتی به سوگ می‌نشیند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، ویژه برنامه «غروب کاظمین» کاری از گروه تهران و رویدادهاست که امروز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از رادیو تهران روی آنتن می رود. حجت الاسلام شیروانی، کارشناس مذهبی برنامه درباره سیره و زندگی و فضائل امام موسی کاظم (ع) صحبت می کند. در این برنامه با شاعران آیینی درباره شعر آیینی و ارادت شاعران به اهل بیت (ع) گفت وگو می شود.

مهدی رادفر تهیه کننده و محمدرضا حسن بیگی کارشناس مجری این برنامه است.

«شبستان» عنوان برنامه دیگری از رادیو تهران است که با حضور ذاکر الحسین جواد تلطفی با مداحی مخاطبان را همراهی می کند. حجت الاسلام مرتضی مداح، کارشناس مذهبی برنامه نیز درباره خصوصیات بارز امام از منش، دانش، عبادت و روزگار حضرت می گوید. زهرا افشارنژاد، گزارشگر رادیو تهران با حضور در کتابخانه ملک، گزارش هایی درباره کتاب هایی که درباره امام موسی کاظم (ع) به چاپ رسیده است، تقدیم شنوندگان می کند. آشنایی با مراحل زندگی حضرت امام موسى بن جعفر (علیه السلام)، روزگار امامت و شیوه مبارزه حضرت از دیگر بخش هایی است که ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

شبکه رادیویی تهران به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با شیوه و سیره زندگی حضرت با برنامه «عقیق» مسابقه ویژه شهادت حضرت امام موسى بن جعفر (علیه السلام) را از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه برگزار می کند. ویژه برنامه «عقیق» شامل ۴ بسته مذهبی و معارفی است که به صورت بسته های ۳۰ امتیازی، ۲۴ امتیازی، ۲۲ امتیازی و ۱۸ امتیازی پیش بینی شده است. مخاطبان با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ می توانند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت کنندگان در این مسابقه با انتخاب یکی از بسته ها که شامل پرسش هایی از زندگینامه امام موسی کاظم (ع)، فضائل اخلاقی و روزگار امامت ایشان است، می توانند در این مسابقه شرکت کنند. بسته ۳۰ امتیازی حاوی سوالات واژه شناسی، احکام و شهرستان های استان تهران است. در پرسش های بسته ۲۴ امتیازی ما تهران شناسی، شخصیت های تهران، ضرب المثل با محوریت اخلاق و زندگی شهروندی به کار رفته است. بازیگری، گزارشگر محله و پیام های اخلاقی و شهرندی انتخاب بسته ۲۲ امتیازی است اما بسته ۱۸ امتیازی ما گزیده ای از یک فیلم و سریال همراه با خلاصه ای از فیلم و بیوگرافی عوامل برنامه ساز است. در ادامه نیز حجت الاسلام احمدرضا شیروانی کارشناس مذهبی برنامه متنی با مضمون ایام شهادت می خواند و سوالات بر این اساس پرسیده می شود.

رادیو نمایش به استقبال «مبعث» می رود

به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص)، نمایش جدید رادیویی «بتی که شکست» روی آنتن رادیو نمایش می رود.

این نمایش رادیویی را هاجر کوشکی نوشته که به فرازی از زندگی پیامبر عظیم الشأن اسلام می پردازد. در این نمایش رادیویی مهدی نمینی مقدم، مهرداد مهماندوست، اسماعیل بختیاری، معصومه عزیز محمدی، محمدرضا علی، ماندانا محسنی و احمد لشینی در این نمایش رادیویی به ایفای نقش پرداخته اند.

«بتی که شکست» به کارگردانی رامین پور ایمان، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری حیدر صفدری و افکت نازنین حسن پور، روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۲:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

ارسال نظر: