اول به فکر مسابقات انتخابی هستم و بعد از آن پارالمپیک ریو

کائیدی: از مسابقات دو و میدانی پارالمپیک ریو دو مدال طلا می‌خواهم

کدخبر: 2028653

دو و میدانی کار پارالمپیکی ایران گفت: من در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در هر دو ماده پرتاب وزنه و پرتاب نیزه شرکت خواهم کرد و تلاش من این است که در این دو ماده به بهترین نتیجه و بهترین مدال که طلا است، دست پیدا کنم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن کائیدی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه سال گذشته با کسب مدال نقره پرتاب وزنه و مدال برنز پرتاب نیزه مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر، در این دو ماده و برای سومین بار صاحب سهمیه پارالمپیک شد، در مورد هدفش برای این دوره بازی ها و برنامه های تمرینی که پیگیر آن است، توضیح داد.

این ملی پوش دو و میدانی در این زمینه اظهار داشت: پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو سومین دوره این بازیها است که در آن حضور خواهم داشت. من در دو دوره پیشین بازیهای پارالمپیک عملکرد بدی نداشتم اما باید در پارالمپیک ریو به مراتب بهتر ظاهر شوم و این مستلزم تمرینات جدی تر و منظم تر است که این روزها انجام آن را در دستور کار دارم.

وی که در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و در ماده پرتاب نیزه به عنوان پنجم دست یافت با اشاره به نتایجی که در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن برای خود و دو و میدانی معلولان ایران ثبت کرد، یادآور شد: در لندن قهرمان ماده پرتاب نیزه شدم و توانستم در ماده پرتاب وزنه هم نایب قهرمان شوم. با کسب این دو مدال طلا و نقره به نوعی جزو بهترین ورزشکاران کاروان ایران در آن دوره بازیها بودم. می خواهم برای پارالمپیک ریو هم جزو بهترینها باشم و به همین دلیل باید بهتر از دوره پیشین این بازیها نتیجه بگیرم.

کائیدی تاکید کرد: من در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در هر دو ماده پرتاب وزنه و پرتاب نیزه مسابقات دو و میدانی شرکت خواهم کرد و تمام سعی و تلاش من این است که در این دو ماده به بهترین نتیجه و بهترین مدال که طلا است، دست پیدا کنم. فکر می کنم این مهم دور از دسترس هم نباشد. تا به امروز در تمرینات رکوردهای خوبی داشته ام که اگر بتوانم آنها را در ریو هم تکرار کنم، مدال طلا دور از دسترس نیست.

این دو و میدانی کار پارالمپیکی در بخشی از این گفتگو تصریح کرد: البته این روزها تمریناتم را برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی که خردادماه برگزار می شود، پیگیری می کنم. این رقابت ها برای تعیین ترکیب نهایی تیم اعزامی به ریو برگزار می شود. بر این اساس اول به فکر مسابقات انتخابی هستم و بعد از آن پارالمپیک ریو.

وی در مورد اینکه دو و میدانی کاران چه کشورهایی را به عنوان رقیبان اصلی خود در پارالمپیک ریو می شناسد، گفت: نمی توانم از ورزشکار خاصی اسم ببرم، در پارالمپیک هر ورزشکاری که می آید رقیب دیگری است و در کل رقابت در این رویداد سخت است چون همه با بهترین آمادگی می آیند. اما به طور کلی و اگر بخواهم بر اساس رنکینگ جهانی حرفی بزنم، باید بگویم در پرتاب نیزه دو و میدانی کارانی از چین و کلمبیا که اول و دوم رنکینگ جهانی هستند، جزو بهترین ها و رقیبان اصلی به حساب می آیند. در پرتاب وزنه هم سیامک فرج زاده و خود من نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی هستیم و بنابراین مدال طلا و نقره این بخش از مسابقات قطعا برای ایران خواهد بود.

محسن کائیدی ابراز امیدواری کرد که کاروان ایران در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک نتایج خوبی بگیرد و در این میان دو و میدانی کاران همچون همیشه نقش بسزایی در جایگاه نهایی داشته باشند.

ارسال نظر: