وزیر دارایی آلمان درباره پذیرش پناهندگان هشدار داد

کدخبر: 2028789

وزیر دارایی آلمان ضمن تاکید بر لزوم حل مشترک اروپایی مسئله پناهندگان درباره پذیرش نسنجیده پناهجویان هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان در سخنانی تصریح کرد که اروپا باید در آینده مسئولیت بیشتری در کنسرت های قدرت جهانی بر عهده گیرد. اتحادیه اروپا شانس آورده که تا چند سال پیش از بحران پناهندگان جهانی آسیب کمی دیده است.

وی همچنین تصریح کرد که اروپا حالا نه تنها از نظر سیاسی بلکه همچنین از نظر مالی باید بیش از سابق برای پایداری کشورهای مبدا برای پناهندگان سرمایه گذاری کند.

شایبله همچنین این انتقاد را وارد کرد که سیاست اروپایی روی مسئله هجوم پناهندگان از خاورمیانه و آفریقا به کندی واکنش نشان می دهد. اما در هر صورت اتحادیه اروپا مرحله به مرحله گام بر می دارد و این روحیه خوبی است.

وزیر دارایی آلمان در عین حال درباره پذیرش نسنجیده پناهندگان هشدار داده و در عین حال بدون اینکه نام ببرد رفتار سپتامبر گذشته صدر اعظم آلمان برای گشودن مرزها به روی پناهندگان را ستود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که اروپا تنها به صورت مشترک می تواند بر بحران پناهندگان غلبه کند. آلمان به تنهایی نمی تواند اتحادیه اروپا را هدایت کند و به کمک فرانسه نیاز دارد. بخصوص آلمان نباید به گونه ای رفتار کند که دیگران فکر کنند ما خود را بهترین می دانیم.

ارسال نظر: