راه‌های افزایش امنیت در تلگرام + آموزش

کدخبر: 2028979

بسیاری از افراد نگران لو رفتن اطلاعات و مشاهده گفتگوهایشان توسط افراد ناشناس هستند. در این گزارش همراه ما باشید تا به شما راه‌های افزایش امنیت در تلگرام را آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، آموزش راه‌های افزایش امنیت تلگرام بدین شرح است:

1- روش رایجی که بسیاری از افراد برای چک کردن این موضوع پیشنهاد می دهند، گزینه active sessions در تنظیمات تلگرام می‌باشد. برای این منظور به تنظیمات تلگرام رفته و سپس در قسمت privacy and security تعداد اکانت‌هایی که همزمان از شماره تلفن شما برای استفاده از تلگرام استفاده می‌شود را خواهید دید. شاید شما هم مثل خیلی از افراد با تعداد اکانت‌های زیادی روبرو شوید و این موضوع باعث شگفتی شما شود.

الزاما اینگونه نیست که هر آنچه شما در Active Session می‌بینید، فعال باشد و اینگونه برداشت کنید که شما هک شده‌اید. در واقع شما در این جا تاریخچه کلیه دیوایس‌هایی که از اکانت‌ شما استفاده کرده اند را خواهید دید. ممکن است شما در گذشته از گوشی دیگری استفاده می کرده‌اید و یا اینکه همزمان بر روی لپ‌تاپی در حال استفاده همزمان می‌باشید.

مورد بعدی که از اهمیت بیشتری برخوردار است و می‌توان به آن اشاره کرد، این است که حتی اگر شما نرم‌افزار تلگرام را آپیدت کنید، ورژن قبلی که از آن در حال استفاده بوده‌اید را نیز در اینجا نشان خواهد داد.

اگر مطمئن نیستید که این موضوع توسط چه افرادی برای اکانت شما اتفاق افتاده است، کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه‌های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود.

2- استفاده از چت خصوصی رمزنگاری شده؛ چنانچه صحبت‌های خیلی خاصی دارید، می توانید از این نوع چت اسفاده کنید. جالب است بدانید سرویس رمزنگاری شده حدود 50 میلیون کاربر در طول یک ماه در سرتاسر جهان دارد.

3- از سیستم تایید دو مرحله‌ای در تلگرام استفاده کنید؛ در طی این نوع فعال سازی، تلگرام تحت شرایط امنیتی بیشتری اقدام به فعال سازی اکانت دیگری با شماره شما خواهد کرد. با فعال کردن این قابلیت هنگام فعال‌سازی هر یک از دستگاه‌های جدید علاوه بر پین‌کد، ‌باید رمز عبوری را نیز وارد کنید.

آموزش فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای؛ اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید.

به بخش تنظیمات (Settings) وارد شوید.

به بخش "Privacy and Security" وارد شوید و گزینه "Two-Step Verification" را انتخاب کنید.

گزینه "Set Additional password" را انتخاب کنید و رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید.

در آخر آدرس ایمیل خود را برای بازیابی رمز فراموش شده وارد کنید.

به ایمیل خود مراجعه کنید. ایمیلی از تلگرام برای شما ارسال شده است. آن را باز کنید و روی لینک کلیک کنید تا عملیات فعال‌سازی با موفقیت انجام شود.

ارسال نظر: