اعتراف رسمی آمریکا به دخالت نظامی در یمن

کدخبر: 2029203

"پنتاگون" در توجیه مداخله نظامی در یمن اعلام کرد، شماری از نظامیان این کشور از حدود ۲ هفته پیش برای حمایت از نیروهای اماراتی در جنگ با القاعده، وارد یمن شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: واشنگتن، روز جمعه از استقرار شماری از نیروهایش در یمن به بهانه حمایت از نیروهای اماراتی در جنگ با عناصر القاعده در شهر ساحلی «المکلا» خبر داد.

"جف دیویس" سخنگوی پنتاگون، روز جمعه در کنفرانسی خبری مدعی شد: «طی چند ماه اخیر، ما شاهد رشد نگران کننده گروه القاعده در یمن بودیم.»

دیویس از اشاره به شمار نظامیان آمریکایی مستقر در یمن خودداری و به این سخن بسنده کرد که «تعداد کمی از اشخاص برای ارائه پشتیبانی اطلاعاتی و نیز کمک به نیروهای اماراتی مستقر در استان حضرموت در زمینه برنامه‌ریزی عملیاتی» اعزام شده‌اند.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد، «بیشتر از دو هفته نیست» که نیروهای آمریکایی در یمن مستقر شده‌اند.

وی همچنین گفت: «حمایت آمریکا از نیروهای اماراتی در زمینه‌های نظارتی، ارائه اطلاعات هواشناسی، کمک‌های پزشکی و سوختگیری هوایی است.»

این در حالی است که منابع یمنی، روز پنجشنبه اعلام کردند که نزدیک به یکصد نیروی آمریکایی با یک فروند هواپیمای نظامی چهارشنبه شب وارد پایگاه هوایی العند در استان «لحج» شدند که از بزرگترین و مهمترین پایگاههای نظامی در این استان به شمار می‌رود.

آمریکا سال 2015 نیروهای خود را «به دلیل وخامت اوضاع امنیتی» از فرودگاه نظامی «العند» در جنوب یمن خارج کرد. تخلیه این نیروها از العند در حالی صورت گرفت که تروریست‌های القاعده یک روز قبل از آن شهری را در نزدیکی این فرودگاه تصرف کرده بودند.

این نیروها در حالی به درخواست امارات وارد یمن شده‌اند که عربستان سعودی و امارات طی یک سال گذشته داعش و القاعده را برای مقابله با ارتش و نیروهای مردمی یمن تجهیز کرده‌اند.

ارسال نظر: