در بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان عنوان شد؛

تروریست نامیدن حزب‌الله آرزوهای دشمن صهیونیستی را محقق می‌سازد

کدخبر: 2029247

علمای مقاومت در در بیانیه پایانی اجلاس خود تصمیم‌های خطرناک در تروریست نامیدن حزب‌الله را محکوم کرده و آن را ظلم به مقاومت و توطئه علیه ثوایت اصیل امت دانستند که آمال و آرزوهای دشمن صهیونیستی و قدرت‌های استکباری جهان را محقق می سازد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست فوق العاده اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت عصر روز پنج شنبه با صدور بیانیه به کار خود پایان داد.

متن بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بدین شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی نشست مشورتی "مقاومت آباد گر و تروریسم ویرانگر"

به دعوت اتحادیه جهانی علمای مقاومت، جمعی از علمای امت اسلامی و شخصیت های سیاسی و فرهنگی در بیروت پایتخت لبنان در نشستی با عنوان «مقاومت آباد گر و تروریسم ویرانگر» گرد آمدند تا رویدادهای پی در پی و حوادث دردناک اخیر امت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دهند، در شرایطی که سازمان همکاری اسلامی و شورای وزیران کشور عرب با اتخاذ تصمیم های خطرناک، حزب الله را که در راس هرم مقاومت عربی و اسلامی قرار دارد تروریست نامیده اند.

حاضران در این نشست، این تصمیم های خطرناک را محکوم کرده و آن را ظلم به مقاومت و توطئه علیه ثوایت اصیل امت دانستند که آمال و آرزوهای دشمن صهیونیستی و قدرت های استکباری جهان را محقق می سازد، قدرت هایی که حزب الله و مقاومت عربی و اسلامی را خاری در گلوی خود و بسان صخره ای می بینند که نقشه های توطئه آمیز آنها را نقش بر آب می کند.

حاضران در نشست با تاکید بر حمایت خود از مقاومت عربی و اسلامی به ویژه مقاومت حزب الله که در معرض سیل توطئه های گوناگون قرار دارد، خواستار تلاش برای مصونیت بخشی به مقاومت و دفاع از آن در این مرحله سرنوشت ساز شدند و هشدار دادند که تنها گذاشتن مقاومت و سهل انگاری در این مساله گام اول در تحقق این نقشه هاست و محدود به حزب الله نخواهد ماند بلکه به همه گروه های مقاومت فلسطینی نیز تسری پیدا خواهد کرد. اگر امروز امت سکوت اختیار کند فردا ناتوان تر از الان خواهد شد.

شرکت کنندگان در نشست جنگ های داخلی برخی کشورهای عربی و در راس همه آنها سوریه حامی مقاومت را جنگ های نیابتی دانستند که توسط قدرت های استکبار جهانی برپا شده تا امت را از مساله اصلی امت اسلامی و عربی و منحرف سازد و چهره مقاومت لبنان و فلسطین را مخدوش سازد.

این نشست در پایان برنامه های خود برخی توصیه ها و نکات را برای پایان دادن به محنت امت ارائه داد به این شرح:

اول: حمله به حزب الله و تروریستی نامیدن آن به معنی حمله به همه مقاومت و توطئه چینی علیه آن است. این اقدام در خدمت منافع رژیم صهیونیستی و توطئه ای علیه فلسطین است. بنابراین لازم است امت با چنین تصمیم هایی مقابله کند و در برابر آن سکوت نکند در غیر اینصورت باید منتظر وضعیتی بدتر از امروز باشیم.

حاضران در نشست با تقدیر از روسا و عناصر حزب الله، این حزب را در زمره شریف ترین نمونه های مقاومت عربی و اسلامی دانستند و با تاکید بر نقش و جایگاه اصیل آن در محور مقاومت، آن را ستون فقرات این محور دانستند که موفق شد پیروزی های متعددی در مقابل رژیم صهیونیستی به ثبت برساند و این رژیم را وادار به عقب نشینی سازد.

دوم: لازم است امت اسلامی از انتفاضه سوم فلسطین حمایت به عمل آورد، انتفاضه در مرحله کنونی یکی از درخشان ترین جلوه های مقاومت و بهترین راه تعبیر از خواسته های ملت فلسطین به شمار می آید و این مساله ایجاب می کند که همه امت از آن حمایت به عمل آورند و در کنار مقاومان بایستند. حاضران همچنین برخورد منفی حکومت های عربی و اسلامی در قبال انتفاضه را مردود دانستند.

سوم: لازم است از مقاومت اسلامی عراق متمثل در نیروهای حشد شعبی و حامیان آن حمایت به عمل آید، باید مردم مومن عراق با مشارکت در مجموعه حشد شعبی، در مقابل تروریسم و قدرت های استکباری بایستند. گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی و در راس آنها داعش، توطئه کشورهای استکباری و صهیونیسم جهانی است تا از این طریق، امت را به ضعف بکشانند و با مشغول ساختن آنها به خود، مساله محوری امت یعنی فلسطین و مسجد الاقصی را از اذهان پاک کنند.

چهار: خطراتی که متوجه شهر قدس و مسجد الاقصای شریف است مسئولیت بزرگی را بر دوش امت قرار می دهد و باید به اقدامات رژیم صهیونیستی در سیطره بر مسجد الاقصی و زدودن آثار اسلامی از آن توجه بیشتری مبذول داشته شود و همه در دفاع از آن یکصدا شوند.

علما با انتقاد از سکوت بین المللی در قبال مردم فلسطین و مسجد الاقصی و سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی برای بازسازی ویرانی های غزه انتقاد کردند و سکوت در این قضیه را به منزله مشارکت در تجاوز رژیم صهیونیستی دانستند.

پنج: حاضران ضمن مخالفت با تروریستی نامیدن حزب الله تاکید کردند که مقاومت برگ درخشانی در تاریخ امت است و عامل عزت و سربلندی و وحدت و آبادانی امت است، در حالی که تروریسم عامل دست دشمنان، مایه ویرانی و خرابی و تفرقه است و تاریخ درخشان و حال و آینده آن را هدف گرفته است. مقابله با نقشه گروه های تروریستی، به منظور دفاع از منافع و آینده امت ضرورت دارد، و این منافع هرگز با تفکرات تروریستی قابل جمع نیست.

شش: باید جلوی افکار افراط گرایانه ای که با رویکرد تروریسم همسویی دارد مقابله شود و جلوی انتشار این گونه افکار و فعالیت صاحبان آن گرفته شود تا شاهد وحدت امت و کنار گذاشتن دو دستگی ها باشیم.

در پایان، علما و فعالان سیاسی و فرهنگی حاضر در نشست مشورتی، برای امت آرزوی دستیابی به خیر و عدم ناامیدی کردند تا با تلاش مجدانه و صدق و اخلاص، از بیماری های موجود و عوامل آن رهایی پیدا کند. و خاطرنشان ساختند که خداوند هرگز این امت را به حال خود رها نمی کند و همواره به سمت جاده حق و حقیقت رهنمون خواهد شد: کتب الله لاغلبن انا و رسلی ان الله لقوی عزیز.

ارسال نظر: