تاکید "لاوروف" بر تضمین آمریکا نسبت به سامانه دفاع موشکی آسیا

کدخبر: 2029286

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از ایالات متحده تضمین حقوقی می‌خواهد که سامانه دفاع موشکی این کشور در آسیا تهدیدی برای روسیه نخواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه در واکنش به رایزنی های آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی در این کشور، تاکید کرد: مسکو از آمریکا خواسته است تا تضمین حقوقی و قانونی دهد که سامانه دفاع موشکی آسیا به طور مستقیم تهدیدی برای روسیه نخواهد بود.

کاخ سفید بر ادامه مذاکره آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی در شبه جزیره کره تاکید کرده است و این در حالی است که پیش از این روسیه و چین مخالفت خود را با این اقدام واشنگتن اعلام کرده‌اند.

آمریکا و کره جنوبی مذاکرات در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در 6 ژانویه امسال آغاز کرده اند.

جمعه هفته قبل، کاخ سفید اعلام کرد که همچنان در حال مذاکره با کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی دیگری است و این سامانه اگر نصب شود، تهدیدی برای سایر کشورها نخواهد بود.

حدود 30 هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند و دو کره هنوز پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی در وضعیت جنگی قرار دارند.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر: