رافع خبرداد:

اعزام  ۲۵۰ پزشک داوطلب در قالب ۵۰ کاروان سلامت به مناطق حاشیه‌ای

کدخبر: 2029295

با آغاز هفته هلال احمر برنامه های متنوعی از سوی این نهاد برای ارائه خدمات مختلفبه هم وطنانمان تدارک دیده شده است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام عناوین برنامه های هفته گرامیداشت هلال احمر به خبرنگار « نسیم آنلاین» گفت: به مناسبت این هفته داوطلبان با برپایی چادرهای سلامت، اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم و اجرای طرح سلامت یار،خدمات متنوعی را با محوریت پیشگیری از بیماری های شایع و تامین سلامت اقشار کم برخوردار در سراسر کشور ارایه می کنند.

فرحناز رافع افزود: پیش بینی شده است تا در این هفته جمعی از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب با حضور در 400 چادر سلامت به ویزیت رایگان 4 هزار تن، آگاه سازی عمومی در خصوص بیماری‌ها و رفتارهای پرخطر، تست های سلامت و اهدا بسته های بهداشتی بپردازند.

وی اظهار داشت: همچنین اعزام 250 پزشک و پیراپزشک داوطلب در قالب 50 کاروان سلامت به مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار کشور برای بهره مندی 2 هزار تن از ساکنان مناطق مذکور از برنامه های دیگر این هفته است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به علاوه افتتاح رسمی طرح سلامت یار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از بیمارستان های تهران صورت می گیرد و همزمان این طرح در 11 مرکز درمانی منتخب در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز ،گلستان، خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس با مشارکت یک هزار و 500 داوطلب آموزش دیده برای ارایه خدمات حمایت روانی و فرهنگی به بیماران بدون همراه و کمک به روند ارائه خدمات سلامت در مراکز درمانی زیر نظر مدیریت بیمارستان در این هفته صورت می گیرد.

رافع درخاتمه افزایش رضایت مندی بیماران و ارتقای وضعیت بهبود سلامت یاران را به عنوان دستاوردهای طرح سلامت‌یار برشمرد و خاطرنشان کرد: با آغاز این طرح به مدت 6 ماه و بهره گیری از 44 نفر روز سلامت یار، انتظار می‌رود بتوان به 40 هزار و 48 بیمار خدمت رسانی کرد.

ارسال نظر: