انصاری در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید:

با تمام قوا در دولت، در خدمت لیست امید هستیم

کدخبر: 2029465

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه فراکسیون امید باید به دو موضوع وضعیت قانونگذاری بعد از ۹ دوره و نتایج سوال و نظارت مجلس بر مشکلات مربوط به فساد بپردازد گفت: ما نیز در معاونت پارلمانی با همه ظرفیت کارشناسی در خدمت دوستان هستیم و می توانیم نواقص را در دو حوزه قانونگذاری و اجرا برطرف کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: مجید انصاری در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید که عصر امروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه عمده‌ترین وظایف مجلس در دو حوزه قانون‌گذاری و نظارت است، اظهار داشت: اگر به نتیجه کلی کار تعامل دولت، مجلس و لوایح و طرح های تقدیمی به مجلس و همچنین مصوبات توجه کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دوره هشتم دولت ۳۵۵ لایحه و ۳۲۷ طرح تقدیم مجلس شده است؛ البته نشانه یک دولت خوب تعداد بالای طرح ها و لوایح نیست.

انصاری گفت: در دوره نهم دولت ۴۸۱ طرح و ۲۲۲ لایحه تقدیم مجلس شد این اتفاق دقیقا خلاف قانون اساسی است؛ چراکه قانون اساسی اصل را در تقدیم لایحه می داند.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته این است که از مجموع طرح های تقدیمی ۸۵ درصد طرح تبدیل به قانون، ۶ طرح مسترد، ۲۱ طرح رد، ۱۵ طرح منتفی، ۲۸۵ طرح در جریان قرار گرفت و مابقی نیز بایگانی شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در لوایح نیز ۷۵ لایحه در جریان، ۱۰۲ لایحه به قانون، ۱۲ لایحه مسترد و ۵ لایحه نیز رد شده است. در دولت نهم از مجموع ۷۰۱ لایحه و طرح تقدیمی به مجلس فقط ۱۹۶ لایحه و طرح تبدیل به قانون شده است این مسئله نشان دهنده آن است که ظرفیت ۴ سال جلسات مجلس نهایتا می تواند به تصویب ۲۰۰ قانون منجر شود.

انصاری با طرح این سوال که آیا بعد از ۹ دوره قانونگذاری امروز وضعیت نظام تقنینی ما بهبود یافته یا با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا با کثرت سوالات در مجلس نهم وضعیت اعمال نظارت قوه مقننه در جهت حل مشکلات مربوط به فساد و ارائه خدمات بیشتر به مردم بهتر شده است، یا بدتر؟

وی تاکید کرد: فراکسیون امید باید به این دو موضوع بپردازد و ما نیز در معاونت پارلمانی با همه ظرفیت کارشناسی در خدمت دوستان هستیم و می توانیم نواقص را در دو حوزه قانونگذاری و اجرا برطرف کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور ما تعامل حداکثری با کل مجلس و همه فراکسیون ها و کمیسیون ها را در دستور کار خود داریم و به جایگاه مجلس احترام می گذاریم و خود را موظف به تعامل حداکثری با مجلس می‌دانیم.

ارسال نظر: