مولاوردی در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید:

۱۸ نماینده زن نشان از اعتماد جامعه به صلاحیت زنان دارد

کدخبر: 2029469

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، انتخاب ۱۸ نماینده زن در مجلس دهم نشان‌دهنده اعتماد جامعه به صلاحیت زنان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: شهیندخت مولاوردی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: حضور پرشور زنان در ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس نهضتی را به راه انداخت که نشان از توانایی، اعتماد به نفس و اعلام آمادگی برای اثرگذاری در مدیریت کشور بود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری زنان از ۳ درصد به ۶ درصد در مجلس دهم افزود: تعداد نمایندگان زن در مجلس دهم از ۹ نماینده به ۱۸ نماینده رسید که نشان از اعتماد جامعه به صلاحیت زنان است.

معاون رئیس جمهور مدعی شد، مردم با رأی خود در این انتخابات نشان دادند که تخریب ها و تنش ها رضایت ندارند و به تندروی ها نه می گویند.

مولاوردی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم با بررسی وضعیت زنان و خانواده به تدوین اطلس وضعیت زنان و ترسیم نقشه آسیب‌های اجتماعی پرداختیم، اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه توانستیم از بررسی های خود استفاده کافی را ببریم که امیدواریم در مجلس دهم آن را به تصویب برسانیم.

وی گفت: ما اخیرا یافته های یک پروژه را در هیات دولت ارائه کردیم که طبق این پروژه در ۸ مرکز استان کشور با جامعه آماری ۲ هزار و ۹۰ نفر توانستیم به یک جمع بندی از مطالبات زنان ایران برسیم که تبعیض و نابرابری و همچنین موضوع اقتصاد زنان عمده‌ترین مشکل این قشر را در ایران شکل می دهد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: ۲۹ درصد زنان توانمندی اقتصادی و افزایش درآمد را در اولویت انتظار خود از مجلس و دولت قرار دادند.

مولاوردی تاکید کرد: مجلس در ارائه طرح های پیشنهادی جدید و پیگیری آنها می تواند در همکاری با دولت برای تحقق این مطالبات نقش جدی داشته باشد. هماهنگی و همگرایی مجلس با سایر قوا بدون درگیری و تنش می تواند به احقاق حقوق زنان و پایداری خانواده منجر شود.

وی ادامه داد: در دو سال فعالیت دولت یازدهم مسیری در همکاری بین دولت و مجلس وجود داشته است.

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه با ارائه این پیشنهاد که فراکسیون زنان مجلس عنوان خود را به فراکسیون امور زنان و خانواده تغییر دهد، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت روحانیون و آقایان در این فراکسیون استفاده کنیم.

ارسال نظر: