گزارش ویژه «نسیم آنلاین» از توطئه بزرگ نقض آتش‌بس و حمله به خان طومان در سوریه:

خان طومان؛ "نیوکمپ" نیست/ تروریست‌ها با نقض آتش‌بس گور خود را کندند

کدخبر: 2029623

عضو ستاد تبلیغات مقاومت در سوریه در گفتگو با «نسیم آنلاین» با اشاره به عدم وجود نتیجه مطلوب برای غرب و حامیان منطقه ای تروریست ها در مذاکرات گفت: آتش بس و احیای دوباره القاعده با دستور مستقیم غرب و حامیان سعودی صهیونیستی آنها صورت گرفته که محصول آن آتش دوباره جنگ از خان طومان تا درعا بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » از مناطق عملیاتی در سوریه؛ تجدید قوا و بازسازی دوباره القاعده در سوریه در سایه نقض گسترده آتش بس در مناطق مختلف این کشور از یک سو و تلاش بی وقفه آمریکا در نشست های سیاسی برای تقسیم گروه های تروریستی به "معارض و تروریست" از سوی دیگر، باز هم اثبات کرد که اولا آمریکا و گروه‌های تروریستی در اتحادی استراتژیک در سوریه به سر می برند و ثانیا آمریکا همچون گذشته منشأ بسیاری از توطئه‌ها علیه بشریت و انسانیت در جهان است.

با نگاهی گذرا به وضعیت و عملکرد شاخه سوری القاعده در دو ماه گذشته به روشنی می‌توان دلایل اصرار آمریکا و غرب برای معارض خواندن القاعده و هم پیمانانش در جریان مذاکرات سیاسی و اجرایی شدن آتش‌بس را دریافت.

واقعه هم به این شرح است که جریان مقاومت در کنار ارتش سوریه در اواسط آبان ماه سال گذشته با انتخاب منطقه عمومی حلب از سوی فرماندهان و مستشاران این محور به عنوان یک منطقه استراتژیک و ژئوپولوتیک عملیات بزرگی را در منطقه عمومی این استان با نام "محرم" کلید زد. عملیاتی که باعث آزادسازی بسیاری از مناطق در حلب از ریف غربی تا جنوب و شرق این استان شد و کار را به جایی رساند که کلیه شریان های ارتباطی تروریست ها در حلب از شمال و جنوب قطع شد.

نیروهای ارتش و مقاومت با برنامه ریزی و سازماندهی این عملیات توانستند از شمال ارتباط ترکیه را با تروریست ها در مواردی قطع و در بعضی از محور ها به حداقل برسانند و از جنوب نیز با سیطره و پاک سازی مناطق الحاضر،راشدین، خالدیه، خان طومان،العیس، تل ممو و کفر حداد نیز در ابتدا یک کمربند امنیتی برای جنوب حلب ایجاد کنند و در مرحله بعد با سیطره و در اختیار داشتن توان اجرای آتش بر روی جاده حلب به ادلب و حلب -حماه ارتباط تروریست ها را از جنوب نیز کاملا قطع کنند.

همین واقعه هم باعث شد که با اصرار و تاکید آمریکا و کشورهای عربی در جریان مذاکرات سیاسی بخش هایی از حلب و مناطق پیرامونی آن در دایره محدوده آتش بس گنجانده شود. آتش بسی که پس از گذشت زمانی اندک از سوی تروریست های تکفیری شکسته شد.

در این حال اما از پنج شنبه گذشته خبر هایی مبنی بر نقض مجدد و مکرر آتش بس از سوی تروریست‌های القاعده و هم پیمانان به اصطلاح "میانه‌رو" و "معارض" این گروهک و تحرکات بزرگ نظامی در ریف جنوبی حلب، در منطقه خالدیه و خان طومان در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است. خبرهایی که اتفاقا هم تکراری بود و هم آشنا چرا که تنها 14 روز قبل مشابه این اتفاق در منطقه "العیس" رخ داده بود و در آنجا نیز تروریستها با نقض آتش بس اقدام به اجرای عملیات کرده و خساراتی را به مردم سوریه وارد کرده بودند.

از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با "وفیق الکاظم" از مسئولان اعلام الحربی و تبلیغات مقاومت در سوریه؛ در خصوص شرایط میدانی جنگ و علل بروز چنین وقایعی از سوی تروریست هایی که تا چندی پیش بر سر حیات خود دست و پا می زدند و امروز به شکل یک سازمان احیا شده وارد نبرد با مقاومت و ارتش می شوند، اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد فرصت آتش بس آمریکایی نه تنها باعث احیای دوباره القاعده و هم پیمانانش در سوریه شد بلکه این کشور را در آستانه تغییرات میدانی جدی قرار داده است.

به گفته وفیق الکاظم قبل از اینکه علت این اقدامات القاعده در "العیس" ، "خالدیه" و "خان طومان" مورد بررسی قرار گیرد، باید در ابتدا از یک دروغ بزرگ رسانه‌ای که تروریست ها این روزها توانسته اند آن را در فضای افکار عمومی غالب کنند پرده برداشت.

*خان طومان؛ "نیوکمپ" نیست

عضو ستاد تبلیغات مقاومت در سوریه با بیان اینکه تهیه و انتشار حرفه‌ای تصاویر و عکس های اقدامات تروریستی هرچند که برای اولین بار نیست که از سوی تروریست‌ها فضای رسانه‌ای جهان را پر می‌کند اما این روزها به صورت جدی و برنامه ریزی شده تری این کار صورت گرفته است، اظهار داشت: دو مسئله مهم در صدر اقدامات اخیر القاعده و هم پیمانان آنها یا به اصطلاح معارضین سوریه قرار دارد اول انتشار دروغ بزرگ، نسبت به پشتوانه لجستیکی عملیات‌های اخیر تروریست‌ها در حلب و سایر محورهای سوریه است و مسئله دیگر هماهنگی رسانه‌ای در تهیه و پخش تصاویر هوایی تهیه شده با "کوادکوپتر" یا همان "هلی کم".

وی با اشاره به تهیه تصاویر هوایی از اقدامات اخیر القاعده در عملیات‌های "العیس"، "خالدیه" و "خان طومان" تاکید کرد: تروریست ها از ابتدای فعالیت خود در هر مختصات جغرافیایی یک ویژگی شاخص داشته اند که از عملیات های منتسب به خود فیلم و تصویر تهیه می‌کنند. اما اینکه تصاویر هوایی با این کیفیت تولید شود جای بحث بسیار و چند سوال اساسی دارد. گروهی که به دلیل نبود غذا و دارو افراد مسلح خود را از دست می دهد افرادی با این تخصص را با چه هزینه‌ای و از کجا آورده‌اند که بتوانند با دوربین‌های مدرن از چند جهت یک عملیات هرچند که عملیات محدود و بسیار کوچکی باشد را تصویربرداری کنند؟

وفیق الکاظم در ادامه تاکید کرد: تهیه این گونه تصاویر از سوی تروریست ها چند هدف را دنبال می کند که در صدر همه آن ها می توان به تقویت روانی نیروهای خود و جلوگیری از ایجاد بحران روانی در تروریست ها برای مقابله با رزمندگان مقاومت اشاره داشت. از دیگر اهدافی که آنها با تهیه این تصاویر دنبال می کنند ارائه یک رزومه عملیاتی برای صاحبان سعودی و صهیونیستی و غربی و جلب توجه و رضایت آن ها در جذب خدمات بیشتر به این گروه ها است. البته این نکته هم قابل ملاحظه است که بسیاری از این عملیات‌ها در واقع کمین‌های جزئی و یا حتی صحنه سازی‌های تصویری و البته حرفه‌ای است که تروریست‌ها با برنامه ریزی قبلی با چندین دوربین مدرن و تجهیزاتی چون هلی شات های پیشرفته آن را تهیه می کنند و برای رسانه های جهان ارسال می کنند و همچنین برای اربابان خود هم رزومه سازی می کنند. تصاویری که تداعی صحنه های آهسته فوتبال در ورزشگاه های مهم جهان چون نیوکمپ را دارد.

*درگیری میان تروریست‌ها به هیچ عنوان ظاهری و صحنه‌سازی نبود

این کارشناس مسائل سیاسی و نظامی اظهار داشت: بعد از اجرای عملیات محرم که از سوی مقاومت و ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روس ها صورت گرفت شرایط تروریست ها در حلب،لاذقیه و درعا به حدی بحرانی شد که برای حیات خود با یکدیگر وارد جنگ داخلی جدی شدند. اینکه میگویم جدی برای این است که آن ها طبق ابلاغ دستور از حامیان جهانی‌شان برای حفظ ظاهر در مواردی با یکدیگر درگیر شده که این درگیری ها در اواخر سال گذشته از این حالت خارج و وارد فاز جدیدی شد.

وفیق الکاظم با طرح این سوال که "چگونه می‌شود یک گروهک تروریستی که به دلیل انقطاع شریان های لجستیکی از مدیریت خود و هم پیمانانش عاجز است به یک باره طوری سازمان رزم و لجستیک خود را احیا کند که وارد نبرد با ارتش و مقاومت آن هم نه تنها در حلب بلکه درچند محور بزرگ سوریه شود؟" گفت: جز با تزریق پول، سلاح و نیرو از سوی حامیان منطقه‌ای و بین المللی القاعده این امر امکان‌پذیر نیست. البته نباید فراموش کرد که حامیان تروریست ها برای احیای دوباره و جلوگیری از نابودی القاعده تاکیتیک خرید زمان را در پیش گرفتند.

عضو ستاد تبلیغات مقاومت با بیان اینکه تحقق این بازه زمانی جز با ورود و همکاری تمام عیار آمریکا در مذاکرات سیاسی امکان پذیر نبود گفت: با حمایت ترکیه و عربستان در مدت زمان طرح آتش‌بس، جابه جایی نیرو، مهمات و سایر ملزوات تروریست ها در خطوط مختلف نبرد در سوریه به راحتی صورت گرفت و آنها توانستند با سازمان رزمی تقویت شده در محور های مختلف فعالیت خود را از سر بگیرند. در کنار این مساله باید توجه کرد که با مستندات موجود این ادعا که تروریست‌ها با مهمات غنیمتی وارد چنین فضایی شده‌اند از اساس دروغ است و مقاومت و ارتش هیچ ذاقه و انبار مهماتی را در اختیار تروریست ها قرار نداده است.

* خان طومان تنها منطقه شکسته شدن آتش بس نیست، تروریست ها در چندین محور دیگر هم آتش بس را نقض کرده اند

عضو ستاد تبلیغات مقاومت در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار «نسیم آنلاین» با اشاره به دلایل انجام عملیات در "العیس"، "خالدیه" و "خان طومان" که ریف جنوبی حلب محسوب می‌شوند گفت: قبل از اینکه بخواهیم علت عملیات ریف جنوبی حلب را بررسی کنیم باید به مخاطبان متذکر شویم که به جز حلب همه محور های مهم سوریه درگیر هستند و خان طومان و خالدیه تنها مناطقی که در آن ها نقض صریح آتش بس اتفاق افتاده نیست.

وی ادامه داد: بعد از انجام عملیات های موفق از سوی نیروهای مقاومت و ارتش که تا 27 فوریه ادامه داشت مناطق مختلفی در سوریه از اشغال تروریست ها خارج شد. حلب با ویژگی های مهم استراتژیک و ژئوپولوتیک از اهمیت ویژه ای برای مقاومت و ارتش سوریه برخوردار است و به همین دلیل برنامه عملیاتی ویژه ای برای آن تدارک دیده شد. بعد از موفقیت نیروهای مقاومت در آزادسازی و پاکسازی مناطق جنوبی و پیشروی تا جاده مواصلاتی حلب-حماه و سیطره بر جاده حلب- ادلب تروریست ها در وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفتند و این بحران به دلیل انقطاع ارتباط با عقبه و لجستیک مسلحین با ادلب و حماه و دمشق بود.

وفیق الکاظم با اشاره به تثبیت خط مقاومت در این مناطق و تداوم شرایط بحرانی برای تروریست ها گفت: القاعده و داعش قبل از عملیات العیس اقداماتی را در منطقه الحاضر و خناصر نیز برای شکستن محاصره انجام دادند که با واکنش صحیح مقاومت و ارتش سوریه حملات آنها دفع شد.

این کارشناس سیاسی و نظامی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که چه تدارکاتی به تروریست‌ها در زمان آتش بس رسیده است که این جرات را به آنها داده تا در این خطوط وارد درگیری شوند و سعودی ها و صهیونیست ها و غربی ها بعد از عدم نتیجه مطلوب در میز مذاکرات چه امکاناتی را به تروریست ها ی دست پرورده خود در سوریه داده اند که شعله آتش آن این گونه در سوریه زبانه میکشد.

* تروریست‌ها با شکستن آتش‌بس گور خود را به دست خود کندند

عضو ستاد تبلیغات مقاومت با اشاره به اینکه عملیات تروریست ها در خان طومان و نقض آتش بس واکنش بسیار جدی را از سوی مقاومت و ارتش سوریه به همراه داشته است گفت: باید بگوییم که با این حمله به خان طومان، تروریست ها با شکستن آتش‌بس گور خود را به دست خود کندند چرا واکنش اعضای جریان مقاومت سهمگین خواهد بود هرچند که تبلیغاتی که رسانه های وابسته و در اختیار تروریست ها برای اقدام آنها در این مناطق انجام دادند به اندازه فتح کامل حلب از سوی آنها بود که این خود نشان از یک برنامه ریزی قبلی از سوی آنها دارد.اما جوابی که مقاومت و ارتش به آنها می دهد جوابی بسیار جدی است به طوری که تا کنون اجرای آتش بر این مناطق نه تنها قطع نشده بلکه شدت هم پیدا کرده است.

وفیق الکاظم در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم تا در زمین عملیات روانی و رسانه ای آنها بازی نخوریم. آنها با ورود به بخشی از خان طومان با ادعای تصرف همه این منطقه اخبار آن را رسانه ای کردند در حالی که آنها با تمام توان خود تنها توانستند در بخشی از منطقه ورود کنند.همچنین هیچ یک از مناطق و مراکز و ذاقه های مهمات در اختیار آنها قرار نگرفته است که آنها با ایجاد جریانی رسانه ای در تصرف و به غنیمت بردن مهمات عظیمی در این منطقه اقدام به تبلیغات گسترده ای کردند.

به هر حال با تمام این مسائل همه طرف های درگیر در سوریه و عراق و یمن و درکل خط مقاومت میدانند که با هر اقدام و کمکی که به جریان اسلام تروریستی یا به قول امام خمینی اسلام امریکایی کنند پیروزی نهایی متعلق است به رزمندگان اسلام حقیقی و محمدی. همانگونه که تا الان پیروزی نصیب ما و مقاومت بوده است.

ارسال نظر: