در نشست خبری جشنواره فیلم سبز عنوان شد:

جشنواره فیلم سبز به زیستگاه انسان می پردازد/ نمایش رایگان فیلم‌های محیط زیستی برای مردم

کدخبر: 2029718

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم سبز با بیان اینکه مهم ترین و بزرگترین مشکل ما تامین بودجه جشنواره بود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و ارگان های دیگر منابع مالی نداشتند تا در اختیار جشنواره بگذارند بنابراین مجبور شدیم تا خودمان حامی مالی جذب کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز مهمترین رویداد فرهنگی- محیط زیستی خاورمیانه است که پس از ۱۰ سال سکوت برگزار می شود و برای اولین بار است که این جشنواره توسط یک NGO برگزار می شود.

مهدی توحیدپور ادامه داد: NGOتمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست که به صورت تخصصی روی هنر و محیط زیست کار می کند از سال 78 که رسما آغاز به کار کرد تا امروز بر روی پروژه های فرهنگی همچون تولید آثار مستند، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای حفظ محیط زیست کار کرده است. البته تمام سمن ها در سراسر کشور در برگزاری این جشنواره با ما همکاری دارند و نخستین بار است که این همه سازمان مردم نهاد در یک پروژه واحد و مشترک فعالیت می کنند زیرا مهم ترین هدف این جشنواره آگاهی رسانی به جامعه است که تشکل های زیست محیطی می توانند در این زمینه بهتر عمل کنند.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم سبز با بیان اینکه مهم ترین و بزرگترین مشکل ما تامین بودجه جشنواره بود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و ارگان های دیگر منابع مالی نداشتند تا در اختیار جشنواره بگذارند بنابراین مجبور شدیم تا خودمان حامی مالی جذب کنیم و این یکی از بزرگترین چالش های این دوره جشنواره بود. در واقع جشنواره ما با همت عالی در حال برگزاری است.

جشنواره فیلم سبز به زیستگاه انسان می پردازد

توحیدپور همچنین گفت: مهم ترین تفاوت جشنواره بین المللی فیلم سبز با جشنواره های دیگر در موضوع آن است که به زیستگاه انسان و سلامت جامعه که همه ما در آن سهم داریم، می پردازد. سینماگران با ساخت فیلم و هنرمندان با ساخت آثار تجسمی و ارسال آنها به ما به عنوان یک مراجع فرهنگی کمک کردند تا با ابزار هنر در راه حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این رابطه تلاش کنیم.

سینما فلسطین، سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز صبا محیط زیستی می شوند

وی درباره محل برگزاری جشنواره نیز گفت: سینما فلسطین به عنوان کاخ اصلی جشنواره، سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرکز گردشی جشنواره برای تکرار فیلم ها و مرکز فرهنگی و هنری صبا برای به نمایش گذاشتن آثار بخش تجسمی و برگزاری سمینارها از مراکز اصلی جشنواره هستند.

توحیدپور ادامه داد: اکران فیلم های جشنواره از ساعت 10 صبح آغاز می شود و تا ساعت دوازده شب ادامه دارد. در کنار نمایش فیلم ها، کارگاه ها و سمینارهای مرتبط با فرهنگ و محیط زیست درباره موضوعاتی همچون آب، پسماند، انرژی های نو، و یا کارگاه های هنری شامل عکاسی طبیعت، گردشگری، فیلمسازی و .... برگزار می کنیم و علاوه بر آن کارگاه های تخصصی محیط زیست در مرکز فرهنگی و هنری صبا و کارگاه های هنری در سینما فلسطین برگزار می شود و ورود تمام علاقمندان به این کارگاه ها و سمینارها آزاد است.

نمایش فیلم های جشنواره بین المللی فیلم سبز برای عموم رایگان است

دبیر اجرایی جشواره بین المللی فیلم سبز گفت: بخش تجسمی جشنواره برای اولین بار است که در 6 رشته کاریکاتور، گرافیک، نقاشی، هنرهای مفهومی، عکاسی و مجسمه سازی با همکاری فرهنگستان هنر به این جشنواره اضافه شده است. این فرهنگستان در راستای همکاری با جشنواره فیلم سبز محیط موسسه فرهنگی و هنری صبا را در طول جشنواره در اختیار جشنواره قرار می دهد.

توحیدپور ادامه داد: آثار تجسمی از کشورهای برزیل و مکزیک داریم که با همت و همکاری بخش فرهنگی سفارت های برزیل و مکزیک به ایران فرستاده شده اند و در بخش خارج از مسابقه در گالری ها به نمایش در می آیند. در بخش خارج از مسابقه آثار هنرمندان تجسمی پیشکسوت در ارتباط با محیط زیست نیز به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: خیابان مظفر که در بین دو محل جشنواره یعنی سینما فلسطین و مرکز فرهنگی هنری صبا قرار دارد نیز محلی است که بخش های جنبی دیگر جشنواره همچون برگزاری تئاتر خیابانی، عروسک گردانی و سیاه بازی با موضوع محیط زیست در این خیابان اتفاق می افتد. غرفه سازمان های مردم نهاد و معرفی محصولات ارگانیک هم در این خیابان برپا می شود.

توحیدپور یادآور شد: جشنواره بین المللی فیلم سبز به صورت همزمان در سی و یک مرکز استان و سه جزیره برگزار می شود.

ارسال نظر: