مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مدیران مدارس شاهد رسالت خود را فراموش کرده‌اند

کدخبر: 2029864

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس شاهد و ایثارگر فراموش کرده اند که مدیر مدارس شاهد هستند و تنها دنبال ثبت نام دانش آموزانی با معدل بالا و دانش آموزانی که شرایط پرداخت شهریه را دارند هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین کفراشی یکشنبه در گردهمایی مدیران امور شاهد آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسرای امام سجاد (ع) این اداره کل در اهواز بیان کرد: دانش آموزانی که فرزند جانباز و ایثارگر هستند معمولا شرایط روحی مناسب ندارند و این مهم در وضعیت تحصیلی دانش آموز تاثیر منفی داشته و باعث افت تحصیلی و پایین آمدن نمرات این دانش آموزان می شود.

وی گفت: وظیفه مدارس شاهد و ایثارگر توجه و رسیدگی به شرایط روحی دانش آموزان جانبازان و ایثارگران است تا تحصیل موفقی داشته و در درس خود پیشرفت کنند که متاسفانه به این مهم در مدارس شاهد توجه نمی شود.

کفراشی افزود: یکی از اهداف مدارس شاهد و ایثارگر ارتقای سطح درسی و اخلاقی دانش آموزان شاهد و ایثارگر است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در مدارس شاهد و ایثارگر باید مشاورانی مستقر شوند که آرامش روحی دانش آموزان خانواده ایثارگر را تامین کنند و بویژه به روحیه دانش آموزان دختر این خانواده ها توجه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی 95-94 بالغ بر 450 هزار دانش آموز در یک هزار و 337 مدرسه شاهد و ایثارگر کشور مشغول به تحصیل هستند.

کفراشی اظهار کرد: به دانش آموزانی که نوه های خانواده شهدا هستند و یا از فرزندان رزمندگان هستند نیز برای ثبت نام در مدارس شهدا و ایثارگر امتیاز داده می شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث آموزش دانش آموزان خانواده شاهد و ایثارگر وجود دارد نداشتن خلاقیت است.

وی افزود: فرزندان خانواده شاهد و ایثارگر به امید اینکه دولت امتیاز تحصیل و اشتغال آنها را فراهم می کند خلاقیتی ندارند و باید خلاقیت را در بین این دانش آموزان تقویت کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ثبت نام در مدارس شاهد از یکم تا پانزدهم خرداد در مقطع ابتدایی و از یکم تا پانزدهم تیر در مقطع متوسطه آغاز می شود؛ ثبت نام در مقطع متوسطه به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سجا انجام می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: