سخنگوی وزارت خارجه:

تهران فردی را به عنوان سفیر جدید در پاریس معرفی نکرده‌ است

کدخبر: 2029908

جابری انصاری خبر معرفی سفیر جدید ایران در پاریس و عدم پذیرفته شدن او از سوی فرانسه را کذب محض خواند و گفت:‌ تهران فردی را به عنوان سفیر جدید در پاریس معرفی نکرده‌ است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی در خصوص معرفی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و عدم پذیرفته شدن او از سوی این کشور را کذب محض خواند.

جابری‌انصاری با رد ادعاهای مطرح شده در قالب این خبر ساختگی، گفت: جمهوری اسلامی ایران اساسا فردی را به عنوان سفیر جدید در فرانسه معرفی نکرده و اخبار و گمانه‌زنی‌های صورت گرفته در این خصوص خبرسازی و با اهداف خاص صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اخباری از این دست که مربوط به فعالیت‌های رسمی وزارت امور خارجه است از سوی این وزارتخانه به رسانه‌ها اعلام می‌شود و سایر اخبار و گمانه‌زنی‌ها نامعتبر است.

جابری‌انصاری از تمامی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی به ویژه در فضای مجازی درخواست کرد سیاست خارجی را با اهداف خاص داخلی خود آلوده نکرده و قبل از انتشار چنین اخباری، صحت و سقم آن را از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه به عنوان مرجع رسمی انتشار اخبار این وزارت استعلام کنند تا روابط خارجی و منافع ملی کشور تحت الشعاع خبرسازی‌های کذب و دروغ قرار نگیرد.

ارسال نظر: