آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در دیدار با محمدرضا عارف:

دولت باید با مردم صادقانه رفتار کند؛ مردم تک‌نرخی شدن تورم را در زندگی خود نمی‌بینند

کدخبر: 2029918

این مراجع تقلید با تاکید بر اینکه دولت باید با مردم صادقانه رفتار کند تصریح کرد: آمار تک نرخی شدن تورم در کشور را انکار نمی‌کنیم ولی مردم این مسئله را در زندگی خود نمی‌بینند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار محمدرضا عارف با بیان اینکه کشور ما با وجود ناامنی کشورهای اطراف از امنیت قابل قبولی برخوردار است، اظهار کرد: از برکت نظام اسلامی و وحدت مردم شاهد امنیت در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت در کشور مستلزم وحدت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی است، خاطرنشان کرد: باید در کشور از اختلاف پرهیز شود و هرگونه درگیری در کشور به نفع دشمن بوده و صحیح نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت امنیت در کشورها، گفت: باید با وحدت و همدلی امنیت در کشور را حفظ کنیم و از اختلافات کشورهای دیگر عبرت بگیریم، در حالی که ما دشمنانی داریم که آن‌ها ندارند.

وی با تاکید بر لزوم تفکر همه جانبه در کشور خاطرنشان کرد: جناح‌ها نباید جناحی فکر کنند و همه باید در فکر مردم باشند، اینکه جناح‌ها به دنبال حذف یکدیگر باشند بدترین نوع حکومت است که باید از آن اجتناب کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جناح‌ها با هم همراه باشند و مقامات و مسؤولیت‌ها را تقسیم کنند، تصریح کرد: گاهی این فکر به اذهان متبادر می‌شود که در برخی مسائل جناحی بحث مردم و خدا نیست در حالی که جناح‌ها باید با هم هم زیستی مسالمت آمیز داشه باشند.

وی لزوم خدمت تمام نمایندگان مجلس برای رشد و پیشرفت کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایندگان مجلس نباید منطقه‌ای فکر کنند، شما نماینده همه مردم هستید و برای همه مردم باید فکر کنید و در این مسئله بدترین نوع طرز تفکر، تفکر منطقه‌ای و جناحی است.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات کشور در دو بخش اقتصادی و فرهنگی، افزود: مشکلات اقتصادی در کشور در حال حاضر بیشتر مطرح است و این مسئله برای مردم مهم است و یکی از عوامل این مشکل بانکداری بوده، که رفع آن مستلزم اصلاح نظام بانکی کشور است.

وی توجه مسئولان به رفع مشکل بیکاری را مورد توجه قرار داد و گفت: احیای واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است چرا که بیکاری منشأ بسیاری از مشکلات کشور است و به دنبال آن فساد، مشکلات فرهنگی و... می‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: آمار تک نرخی شدن تورم در کشور را انکار نمی‌کنیم ولی مردم این مسئله را در زندگی خود نمی‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با مردم صادقانه رفتار کند، افزود: در برخی موارد دولت شفاف عمل نمی‌کند و مسائل را بدون اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام می‌دهد به عنوان مثال برخی نرخ‌ها در قبض‌های خدماتی از جمله آب و برق برای مردم روشن نیست.

این مرجع‌تقلید با اشاره به افزایش جهشی نرخ بلیط هواپیما در کشور گفت: وقتی تورم در کشور پایین آمده باید آثارش به طور مستقیم در زندگی مردم مشخص شده و احساس شود.

وی با بیان اینکه همکاری مردم با دولت مستلزم صداقت دولت است، اذعان کرد: برجام با وجود همه اشکالات اقدام موثری از سوی دولت بود اما باید توجه داشت که روابط دولت و مردم باید صمیمانه‌تر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی مشکلات فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: مشکلات فرهنگی و اقتصادی تأثیر متقابل دارند، اگر ملتی از نظر فرهنگی پایین آمد رانت خواری، قاچاق و فساد اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

وی به تهاجم فرهنگی ماهواره‌ها و سایت‌ها و وسایل ارتباطی اشاره کرد و افزود: نباید خوشحال باشیم که سایت‌ها و در مجموع ارتباطات مجازی در کشور را توسعه دادیم، در کنار توسعه باید مراقب مفاسد موجود در فضای مجازی هم باشیم.

این مرجع تقلید لزوم افزایش نظارت بر فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعالیت شورای عالی مجازی باید توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید دلسوزی بیشتری برای مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور داشته باشد، گفت: همه باید در این شرایط هشیار باشند چراکه کمترین اشتباه بزرگ‌ترین خسارت را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر: