مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد

رشد ۲ درصدی طلاق نسبت به ازدواج در تهران

کدخبر: 2029920

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به شرایط نامطلوب طلاق و اعتیاد در این استان، از رشد ۲ درصدی طلاق نسبت به ازدواج در تهران در هر سال خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: احمد دلبری عصر امروز در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان تهران به میزبانی دماوند، با بیان اینکه شرایط طلاق و اعتیاد در استان تهران مطلوب نیست، گفت: رشد سالانه دو درصدی طلاق را در استان تهران نسبت به ازدواج شاهد هستیم و این موضوع توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی را نمایان می‌سازد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی همچون اعتیاد، طلاق و وجود محله‌های ناکارآمد در استان تهران، به‌تبع آن، شهرستان دماوند نیز درگیر این مسائل است.

وی با بیان اینکه مهاجرت یکی از علل اصلی رشد مشکلات اجتماعی در شهرستان دماوند است، افزود: باید پیرامون مسائل و مشکلات اجتماعی برنامه‌ریزی داشته باشیم تا امور اجتماعی که در گذشته آن را نادیده گرفتیم و امروز وضع بدی را شاهد هستیم، دوچندان نشود.

دلبری گفت: استان تهران به لحاظ برخی شاخص‌ها بدترین وضع را در کشور دارد؛ وقتی به رشد اعتیاد و طلاق و در کنار آن آمارهای ازدواج نگاه می‌کنیم، شاهد شرایط مطلوبی نیستیم و این موضوع می‌طلبد که نوعی بازنگری در برنامه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه لازم است نگاه خاصی به بحث آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: جنس این آسیب‌ها از مسائل دیگر جامعه متفاوت است و باید در این بخش، به‌صورت تخصصی ورود پیدا کرد.

دلبری ادامه داد: اگر نتوانیم برنامه‌های تخصصی برای آسیب‌هایی که درگیر آن هستیم، داشته باشیم، روزبه‌روز وضع بدتری را در تهران شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به معضل طلاق در جامعه افزود: در استان تهران، به‌طور میانگین در هر سال دو درصد رشد طلاق را نسبت به ازدواج شاهد هستیم و این آسیب می‌طلبد تا برنامه‌ها، تحول‌گرایانه باشد و بر این اساس، به‌طور تخصصی در حوزه‌های اجتماعی ورود جدی پیدا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: درصدد هستیم تا برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را تخصصی کنیم و در دسترس قرار دهیم، به نحوی که برای همه به‌موقع قابل مشاهده و اجرا باشد.

ارسال نظر: