فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران مطرح کرد

مبارزه با دانه‌درشت‌های قاچاق در دستور کار ناجا/ مقابله مؤثر با اسیدپاشی مستلزم بالابردن هزینه این جرم است

کدخبر: 2029979

فرمانده ناجا گفت: بخش عمده‌ای از قاچاق کالا به صورت سازمان‌یافته وارد یا خارج می‌شود که مهم آن است که باید اشراف اطلاعاتی داشت و با همکاری قوه قضائیه، اقدامات قانونی و پیشگیرانه انجام داد؛ امسال خبرهای خوبی در این زمینه به مردم خواهد رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه دومین روز از بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران به شرفیابی فرماندهان در محضر مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری در بحث قاچاق تأکید داشتند و فرمودند که ناجا و سایر دستگاه‌های مربوطه باید اقدامات لازم و مبارزه بی‌امان با قاچاق به خصوص با دانه‌درشت‌ها و سازمان‌یافته‌ها را انجام دهند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ناجا براساس تدبیر رهبری و وظایف خود در این عرصه اقداماتی انجام خواهد داد که در این راه نیاز به کمک دستگاه‌های ذیربط به خصوص قوه قضائیه است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به یکی از محورهای این همایش پرداخت و گفت: بحث مبارزه با قاچاق کالا با همکاری همه دستگاه‌ها و عزم و اراده ناجا و کمک مردم، یکی از محورهای مدنظر ناجاست.

وی در خصوص گفته‌های رئیس مجلس در خصوص 20 میلیارد دلار قاچاق اظهار داشت: بخش عمده‌ای از قاچاق کالا به صورت سازمان‌یافته وارد یا خارج می‌شود که مهم آن است که باید اشراف اطلاعاتی داشت و با همکاری قوه قضائیه، اقدامات قانونی و پیشگیرانه انجام داد؛ امسال خبرهای خوبی در این زمینه به مردم خواهد رسید.

سردار اشتری به دیدار خود با نمایندگان جدید مجلس پرداخت و تصریح کرد: دیروز در مجلس بین نمایندگان جدید بودم و امیدوارم باهماهنگی‌های صورت‌گرفته، خلأهای ناجا در بحث قانون برطرف شود.

وی در خصوص بحث قانون استخدامی ناجا اظهار داشت: قانون استخدامی ناجا موقت بود؛ اصلاحاتی لازم بود که در ناجا و ستاد کل آنها انجام شد و انشاالله برای ارائه به مجلس می‌رود که پس از تصویب، لازم‌الاجرا خواهد بود.

عالیترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: قانون قدیم استخدامی ناجا همچنان اجرا می‌شود، یک سال هم تمدید شده و مشکلی نداریم، اما امیدواریم قانون استخدامی جدید ناجا برای نیروی انتظامی راهگشا باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش اسیدپاشی‌ها و نیاز به اصلاح قوانین موجود در این خصوص خاطرنشان کرد: ما این موارد را شناسایی کرده، برخورد لازم انجام شده و تحویل مقامات داده‌ایم؛ از قوه قضائیه درخواست داریم که احکام بازدارنده باشد و هزینه جرم بالا برود تا از افزایش آن جلوگیری شود.

سردار "حسین اشتری" در دومین روز بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان و روسا ناجا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیز خیرمقدم به دکتر "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ان شاءالله پیرو راه ائمه اطهار و شهدای والا مقام باشیم.

وی افزود: بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان ناجا با حضور مدیران ، مسئولان ، معاونان و روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت استان های سراسر کشور همه ساله به مدت 2 روز برگزار می شود.

فرمانده ناجا گفت: روز گذشته همه فرماندهان ناجا خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شده و از فرمایشات حکیمانه ، راهبردی و کاربردی بهره مند شده و امیدواریم بتوانیم منویات ارزشمند ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص " امنیت ، آسایش، نظم و آرامش مردم و نیز اقتدار ناجا همراه با عدالت ، مهربانی و رأفت" اشاره کرد و تصریح کرد : ان شاء الله بتوانیم این تدابیر را سرلوحه کار نیرو قرار دهیم.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود همچنین به موضوعات مختلفی نیز اشاره کرده و فرمودند: فقط از ناجا انتظار نیست بلکه همه دستگاه ها و مسئولان باید از لحاظ کمی و کیفی به نیروی انتظامی کمک کنند. این در حالی است که در حکم اینجانب که 14 ماه پیش صادر شده بود به این موضوع اشاره شده که همه دستگاه ها باید از لحاظ مادی و معنوی به کمک ناجا بیایند.

سردار اشتری به تعامل و ارتباط ناجا با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتباط بسیار خوب و منظمی با ریاست و هیئت رئیسه مجلس و نیز کمیسیون های مربوطه وجود دارد که توانستیم خیلی از موضوعات را پیش ببریم.

وی ادامه داد: برای ارتقاء بودجه سال 95 زحمات زیادی به مجلس دادیم که بحمدالله رقم خوبی برای بودجه 95 اضافه شد.

فرمانده ناجا با اشاره به ارائه برنامه ششم در مجلس افزود: درخواست ما با توجه به نیازمندی های ناجا ، کسری بودجه و نیز گستره و حضور پر رنگ پلیس در کلیه نقاط کشور ؛ این است که ناجا از لحاظ خواستار و جذب نیروی انسانی یاری شود تا تدابیر مقام معظم رهبری در این رابطه محقق گردد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم ریاست محترم مجلس دستورات لازم در این زمینه را در مدت باقی مانده مجلس نهم و نیز مجلس دهم صادر کنند.

سردار اشتری به دیدار با نمایندگان منتخب مجلس دهم اشاره کرد و افزود: ارتباط بین ناجا و نمایندگان عزیز خصوصا نمایندگانی که موفق شدند با رأی مردم در مجلس حاضر شوند.بحمدالله ارتباط و تعامل خوبی است که بایستی ضمن ارتقاء ، استمرار داشته باشد.

اشتری ادامه داد: امیدواریم به احکام پنج ساله ششم با توجه به نیازمندی های ناجا و جایگاه نیرو و نیز توصیه های مقام معظم رهبری توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه بعضی از احکامی که برای امسال صادر گردید به خوبی انجام شد، گفت: امیدواریم برای برنامه ششم با توجه به فرصتی که وجود دارد بتوانیم این را محقق کنیم.

فرمانده ناجا به قانون استخدامی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این قانون را مورد بازنگری قرار داده که البته از 2 سال پیش آغاز و سال گذشته به اتمام رسید ؛ قانون مذبور در ستاد کل مطرح و به مجلس تقدیم شد. که امیدواریم هر چه زودتر به تصویب برسد زیرا قطعا قانون استخدامی ناجا می تواند راهگشا باشد و خیلی از مشکلات را حل کند .

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: هر آنچه که معتقد هستیم و در داخل ناجا و نیز مأموریت های این نیرو انجام می دهیم براساس قانون است.

ارسال نظر: