مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی خبر داد

ساخت ۱۸ مدرسه‌ برکت در مناطق محروم خراسان جنوبی

کدخبر: 2030157

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بنیاد برکت برنامه‌ ساخت ۲۶ مدرسه‌ برکت را در مناطق محروم استان خراسان جنوبی در دست اجرا داشته است، تاکنون ۱۸ مدرسه با ۹۱ کلاس درس را احداث و به بهره‌برداری رسانده و ۸ مدرسه را نیز در دست ساخت دارد.

به گزارش نسیم آنلاین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه‌ ساخت 26 مدرسه‌ی برکت را در مناطق محروم استان خراسان جنوبی در دست اجرا داشته است، تاکنون 18 مدرسه با 91 کلاس درس را احداث و به بهره‌برداری رسانده و 8 مدرسه را نیز در دست ساخت دارد.

این 26 مدرسه با 139 کلاس درس که مقاطع مختلف تحصیلی را در بر می‌گیرند، در مناطق محروم و روستاهای اطراف قائن، بیرجند، فردوس، زیرکوه، بشرویه، درمیان، طبس، نهبندان و مهرشهر واقع هستند. اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بنیاد برکت برای ساخت این مدارس بالغ بر 114 میلیارد و 190 میلیون ریال است.

محمدرضا بیگی ضمن تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه و محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) و بنیاد برکت در استان محروم خراسان جنوبی گفت: امیدواریم به زودی عملیات ساخت مدارس در حال اجرا به اتمام برسد و در اختیار دانش‌آموزان محروم این استان قرار گیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی در خصوص ساخت مساجد برکت در این استان نیز اظهار داشت: بنیاد برکت برنامه‌ ساخت 14 مسجد را در استان در دست اجرا دارد که 5 باب از این تعداد در روستاهای اطراف بیرجند، زیرکوه و خوسف افتتاح شده و در اختیار مردم مؤمن این مناطق قرار گرفته‌اند. تعداد 9 مسجد نیز در مناطق محروم و روستاهای اطراف نهبندان، طبس، درمیان، سرایان، بشرویه، قائن، بیرجند و سربیشه در دست ساخت قرار دارند. مجموع اعتبار در نظر گرفته شده توسط بنیاد برکت برای ساخت این 14 مسجد بالغ بر 14 میلیارد و 150 میلیون ریال است. بنا به گفته‌ وی مطابق پیش‌بینی‌های انجام گرفته 2 مسجد از مساجد در دست ساخت تا اعیاد نیمه‌ی شعبان افتتاح خواهند شد.

به گفته‌ بیگی، این استان به دلیل پراکندگی بالای روستاها و مهاجرت روستاییان به اطراف شهرها از جمله بیرجند مشکلات زیادی در تأمین مدارس و دیگر فضاهای آموزشی و فرهنگی لازم دارد.

وی با اشاره به برآوردهای دقیق انجام گرفته توسط این اداره‌ کل درخصوص کمبود سرانه‌ی آموزشی، گفت: اگر بخواهیم مدارس دونوبته را یک شیفت کنیم و مدارس مورد نیاز پروژه‌های مسکن مهر ساخته شود و حاشیه‌ شهرها را تحت پوشش قرار دهیم، نیاز به 1260 کلاس دیگر داریم که باید در این زمینه با کمک همه از جمله دولت، خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد برکت این خلأ را جبران کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس همین برآوردهای کارشناسی مشخص شده 1380 کلاس درس غیرمقاوم و فرسوده در استان خراسان جنوبی وجود دارد که باید آن‌ها نیز نوسازی شوند.

ارسال نظر: