چمران اعلام کرد

رشد ۵۰۰ درصدی نشست زمین در تهران

کدخبر: 2030177

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر زمین تهران به دلیل خالی شدن سفره‌های آب زیر زمینی از ۳۰ متر به ۱۵۰ متر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران نوشت: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه چهاردمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه که امروز در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از سوی شهرداری تهران هستیم، اظهار داشت: شاید دیگر نیازی نباشد که در این مراسمات نشست‌هایی برگزار شود چرا که بدون شک از این نشست‌ها نتیجه چندانی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: سال گذشته شهرداری تهران سهم 2 درصدی خود را در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مطرح کرد و امسال نیز همانند سال گذشته همان رقم 2 درصدی را ارائه داد و این بدین معناست که ما پیشرفتی در خصوص این صنعت نداشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بدون شک در بحث مسائل تحریمی جلوی صادرات نفت را گرفته‌اند و کسی جلوی صادرات گل و گیاه را نگرفته بود.

چمران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با سختی و مشقت های زیادی فضای سبز شهر تهران را نگهداری می‌کند، گفت: باید در کشور فرهنگ سازی و آموزش در زمینه مختلف صادرات گل و گیاه را رواج دهیم.

وی اضافه کرد: شهر تهران یک شهر کم آب است و شهرداری برای آب رسانی پایتخت سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به افزایش نشست زمین از 30 متر به 150 متر اشاره کرد و گفت: این امر موجب ایجاد مشکلاتی از جمله بالا رفتن نیترات آب و خالی شدن سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تربیت گل و گیاه را در کشور تقویت کنیم، یاد آور شد: شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری در خصوص برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و همچنین افزایش صنعت گل و گیاه حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروزه باغات شهرهای شیراز، تبریز، مشهد و ... همانند تهران در حال نابودی هستند، گفت: متأسفانه این باغات همانند باغات تهران از بین رفته و به ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل شده است در حالی که ما باید همکاری مردم برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی داشته باشیم.

چمران ادامه داد: به زور شمارش درختان و شناسنامه کردن باغات که در حال حاصر دردسرهای زیادی را برای شهرداری و شورا ایجاد کرده، نمی‌توان آنها را از خطر نابودی حفظ کرد.

ارسال نظر: