«نسیم آنلاین» گزارش می‌دهد:

غیبت دو ماهه حسین فریدون در جلسات هیات دولت

کدخبر: 2030402

با بررسی تمامی تصاویری منتشر شده از جلسات هیئت دولت یازدهم، مشخص می‌شود که مرد ساکت اما پر حاشیه دولت یازدهم و همراه همیشگی رئیس‌جمهور از ابتدای سال ۹۵ بر خلاف دو سال و نیم ماقبل آن در جلسات هیأت دولت شرکت نمی‌کند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: جلسات هیئت دولت در سال 95 همچنان طبق برنامه برگزار می‌شود، اما یک صندلی خالی در این جلسات جلب توجه می‌کند.

صندلی فردی که سالهاست قدم به قدم همراه حسن روحانی است و در هر جا و مکانی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند.

حسین فریدون را امروز دیگر همه می‌شناسد، برادر رئیس‌جمهور و کسی که رسانه‌ها می‌گویند هیچ‌کسی تا به امروز این‌قدر به روحانی نزدیک نبوده و در جریان برنامه‌های و حتی زندگی شخصی وی قرار نداشته است.

رسانه‌ها می‌گویند حسین فریدون مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی همه کارهای رئیس‌جمهور است، حتی جزئی‌ترین آن‌ها.

در تبلیغات انتخاباتی حسین فریدون در همه صحنه‌ها و عکس‌ها حضور به چشم می‌آمد، در جلسات هیئت دولت همیشه کنار رئیس‌جمهور می‌نشست و حتی در زمانی که سیل و طوفان غرب کشور را فراگرفت در کنار وزرای مربوطه به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مقابل دوربین‌های تلویزیون حضور یافت، هرچند که تا آخر یک‌کلام هم حرف نزد.

شهرت حسین فریدون اما تنها به خاطر حضور همیشگی در کنار حسن روحانی نیست، بلکه دو واقعه مهم در سال 94 او را به صدر اخبار رسانه‌ها کشاند.

اول حضور او در جریان مذاکرات هسته‌ای و دوم مطرح‌شدن نام او در میان اسنادی که علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش در گرماگرم انتخابات مجلس، درباره فساد اقتصادی، رانت و دلالی مربوط به دوران تحریم و دولت یازدهم افشا کردند.

هرچند که اخبار تائید نشده‌ای از حضور حسین فریدون در مذاکرات محرمانه میان ایران و برخی کشورهای 1+5 قبل و حین مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شد اما شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که پای او به میز مذاکرات غیر محرمانه هم باز شود و حتی این حضور رسانه‌ای هم شود. او در جریان مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور حضور یافت و در همان بزنگاه اصلی که آخرین توافقات در حال شکل‌گیری بود نظرات روحانی را به مذاکرات منتقل کرد.

صرافی حسین فریدون که مهرداد بذرپاش می‌گفت آن را در اوج نوسانات دلار و در اوج تحریم‌ها تأسیس کرده است، مسئله دیگری بود که در سال گذشته برادر رئیس‌جمهور را وارد اخبار مهم رسانه‌ها کرد. این خبر وقتی تکمیل‌تر شد که علیرضا زاکانی در یک نشست خبری از فعالیت یک گروه دلال میان ایران و غرب پرده برداشت. زاکانی در این افشاگری در کنار نام افرادی چون سیروس ناصری از حسین فریدون هم نام برد و از رئیس‌جمهور خواست که هر چه سریع‌تر تکلیف برادر خود را روشن کند.

این وقایع اما به نظر می‌رسد که این روزها دامن‌گیر حسین فریدون شده و اولین نشانه‌های آن از ابتدای سال 95 نشان داده است.

با بررسی تمام عکس‌های منتشرشده از جلسات هیئت دولت یازدهم در سال 95 مشاهده می شود که صندلی‌هایی که از ابتدای دولت یازدهم حسین فریدون بر آن‌ها تکیه می‌زد این روزها یا خالی است یا به فرد دیگری اختصاص‌یافته، و هیچ اثری هم از این فرد پرحاشیه در جلسه هیئت دولت نیست، فردی که هیچ‌گاه تا به امروز از رئیس‌جمهور جدا نشده بود و همراه در همه محافل ازجمله هیئت دولت در کنار حسن روحانی مشاهده می‌شد.

* جلسه هیأت دولت 11 فروردین 95

* جلسه هیأت دولت 18 فروردین 1395

* جلسه هیأت دولت 25 فروردین 1395

* جلسه هیأت دولت اول اردیبهشت 1395

* جلسه هیأت دولت 8 اردیبهشت 95
ارسال نظر: